מכירות ושיווק הן חלק גדול בכל חברה. מחלקת מכירות קיימת בחברות מכל ענפי המשק. אנשי שיווק הם במקרים רבים הפנים של החברה. הם מייצגים אותה בפני הקהל הרחב והם מביאים לחברה את לקוחותיה. ישנם אנשים בעלי נטיה טבעית יותר לתקשורת עם אנשים ובעלי יכולות ורבאליות טובות יותר, אך עדיין כל איש מכירות צריך לקבל חיזוקים וכלים וסדנת מכירות לארגונים היא בהחלט אפשרות טובה.
תוכן סדנה
בין הנושאים הנלמדים בסדנת מכירות לארגונים הם תהליך המכירה: השלבים והמרכיבים שהופכים אותה למנצחת, כיצד פונים ללקוח ומתחילים שיחת מכירה- מה נכון ומה לא נכון לעשות, זיהוי ואיתור צרכי הלקוח, טכניקות להצגת המוצר וצורות שכנוע, טיפול בהתנגדויות תוך התמודדות עם סוגי לקוחות שונים, ניהול משא ומתן עם הלקוח, תקשורת בלתי מילולית ושפת גוף. כל הנושאים נלמדים באופן מעשי תוך ביצוע סימולציות בין המשתתפים וניתוחן. הסדנאות הן פנים ארגוניות ומותאמות בדיוק לאותו ארגון או חברה ולצרכים שלהם. הסדנה מדברת בצורה קונקרטית יותר ופחות כללית בגלל ההתייחסות למוצרים הספציפים של החברה. איש המקצוע לומד כיצד להציג מוצרים אלה, על מה לשים את הדגש כשמציעים אותם למכירה ולמה להתייחס פחות, איך לענות לשאלותיהם של הלקוחות באופן שיוכיח ידע ובקיאות לגבי המוצרים.
משך סדנה
סדנת מכירות לאירגונים יכולה להיות בת מספר שעות ויכולה גם להיות קורס ממושך יותר הכולל כמה מפגשים. הכל תלוי בארגון או בחברה ובסיכום שהם מגיעים אליו עם חברת ההדרכה.
סדנת מסוג זה חשובה גם להעלאת המורל בחברה. כל עובד אוהב להרגיש שמשקיעים בו, לקבל הזדמנויות להתפתח ולרכוש כלים חדשים כדי לבצע את עבודתו טוב יותר, כאשר במכירות מדובר גם עליה בשכר עקב כך. ובינינו - כל עובד אוהב גם לשבור את השגרה לפעמים ולעבור כמה שעות של סדנה היא שבירת שגרה. סדנת מכירות לארגונים יכולות להתקיים בכל חברה בכל עיר, החל מחיפה ונהריה בצפון דרך תל אביב וירושלים עד באר שבע ואילת.