לקות למידה היא מונח אשר מתייחס לקבוצה הטרוגנית של ליקויים המתבטאים ברכישת מיומנויות הקשבה, דיבור, קריאה, כתיבה, חשיבה ומתמטיקה. הטיפול בלקויות אלה הינו מקצוע מבוקש המעניק אפשרות לעבודה מספקת ומרתקת עם ילדים.
בעלי ליקויי למידה אלו אנשים שיכולתם האינטלקטואלית היא ממוצעת ומעלה אך למרות זאת הם מתקשים להפנים מידע או מיומנויות חדשות בתחום אחד או יותר. ייתכן גם כי יכולות הטמעת ויישום החומרים הנלמדים הינה נמוכה יותר מזו הצפויה על פי הגיל, מנת המשכל, ההשכלה של האדם וביחס לביצועיו בתחומי חיים אחרים.
לרבים מלקויי הלמידה קיימות הפרעות בדרגות חומרה שונות בקשב ובריכוז, ולעיתים קרובות יש להם בעיות בהסתגלות למצבים המחייבים גמישות בתגובות. ההפרעות מלוות על פי רוב, בבעיות רגשיות עקב הכישלונות החוזרים ונשנים, ובשל תחושת חוסר האונים. כל אלו מובילים להתפתחות של דימוי עצמי נמוך וחרדות.
אנשים בעלי לקויות למידה מגלים קשיים בתפקודם הקוגניטיבי, כגון בתפקודי השפה והחשיבה, בתפיסה, בהתמצאות במרחב ובזמן, בזיכרון, בתפקוד המוטורי, בקשב ובריכוז, בתיאום התפיסתי-תנועתי, בארגון וכדומה. מחקרים מראים כי אחוז האנשים הסובלים מלקויות למידה עומד על כ 10 אחוזים מכלל המאובחנים. קורסים לטיפול בלקויות למידה מתרכז בהבנת סוגיות בתחומי ליקויי למידה, קשב וריכוז, התנהגות, חברה ותקשורת, תנועה ותחושה - בילדים ובבוגרים.
קורסים
לטיפול בלקויות למידה
החלו להופיע עם עליית הצורך לטפל בבעיות ובקשיים בתחומים אלה, וזאת באמצעות איתור מוקדם של ליקויים, וטיפול בהם. וכן לקידומם של ילדים אשר כבר סובלים מהקשיים ומהליקויים השונים, על ידי הענקת יחס מטפח לתפקודים ההתפתחותיים הנמצאים בבסיס הליקויים.
בתום
קורסי העשרה
לטיפול בלקויות למידה תוכלו לזהות התפתחות של ליקויים וקשיים, לאתרם מבעוד מועד, ולדעת מה נדרש לעשות על מנת למנוע אותם. כמו כן תלמדו כיצד לקדם את אלו הסובלים מליקויי למידה וקשיים שונים. תלמדו לסייע במצבים בהם קיים שינוי במרחב החינוכי בכיתה או בגן, כך שתכלול את ההתנסויות להן זקוק הילד לצורך פיתוח תפקודי למידה, חברה והתנהגות. תחום הטיפול בלקויות למידי מיועד לאנשים שמגיעים מתחומי החינוך השונים כמו: לגננות ומורות, מורות טיפוליות, מורות יועצות, מנהלי בתי-ספר, אנשי חינוך מיוחד, אנשי חנ"ג, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים וקלינאים בתחומי התפתחות.
תכני הקורסים הם: התבוננות והבנה של תפקודי הלמידה וההתנהגות, הכרת התפתחות התפקודים אשר מהווים בסיס לכישורי הלמידה וההתנהגות בגן, בביה"ס ובבגרות. למידת התפקודים הנוירו-התפתחותיים אשר מהם נובעות הלקויות כמו: דיסגרפיה, דיסלקציה, דיסקלקוליה, דיספרקסיה, היפוטוניה והיפרטוניה, בעיות של ויסות חושים, בעיות קשב, ריכוז והיפראקטיביות – ADHD, אוטיזם, PDD, איחורים התפתחותיים, CP, ליקויים בארגון הנוירולוגי, בעיות רגשיות והשפעתן, בעיות חברתיות, בעיות התנהגותיות, בעיות אלימות ועוד. ב
קורס לטיפול בלקויות למידה
תקבלו כלים לזיהוי וטיפול תוך התייחסויות פרקטיות בגן ובביה"ס. כמו כן קידום יכולות הלמידה וההתנהגות של כלל הילדים בכיתה או בגן, גם אלה אשר אינם סובלים מליקויים כלשהם. כל משתתף חווה סדנאות להתנסות אישית בתחומים הנלמדים, צופה בסרטי הדגמה, ומבקר במערכות חינוך המיישמות את הגישה (מותנה בהסכמת הפיקוח).
להמשך קריאה: