רוב הנשים אוהבות להתאפר, אלא שמחקרים מראים כי נשים מתאפרות יותר מדיי. כאשר אתן יוצאות לעבודה רצוי להסתפק בקונסילר, איילנר ושפתון עדין, ואילו לרווקות שביננו אשר מחפשות קשר רציני, כדאי להסתפק במראה הטבעי בכל הקשור לאתרי ואפליקציות היכרויות. גם כשאתן יוצאות לבלות, כדאי להוריד את כמות האיפור.
כ -44% מהנשים אינן מוכנות לצאת מביתן אם הן אינן מאופרות, ומחקרים מראים כי קיימות שתי סיבות עיקריות שבשלן נשים מתאפרות:
הסוואה
- נשים חרדות וחסרות ביטחון נוטות להשתמש באיפור על מנת להרגיש שהן מוסתרות, זוהי בעיקר תחושה פסיכולוגית.
פיתוי
- נשים הרוצות להיות יותר אטרקטיביות נוטות להשתמש באיפור על מנת להיות בטוחות יותר, חברותיות אסרטיביות.
נשים אלו סבורות כי אם הן יראו לעולם את פניהן הטבעיות, הן יקבלו יחס פחות טוב מהסביבה, ומתברר כי המדע מגבה את הפחדים המניעים אותן להתאפר.
נשים לומדות מגיל צעיר כי עליהן להיות יפות על מנת להצליח בכל דבר, החל מראיונות עבודה, דרך יצירת חברויות עם בנות פופולאריות אחרות וכלה בקשרים רומנטיים. ואכן, על פי האגודה למדע הפסיכולוגי, אנשים מושכים מקבלים יחס חיובי יותר בכל תחומי החיים.
חוקרים גילו שני מאפיינים אוניברסליים התורמים לאטרקטיביות של פניה של אישה:
כמות ניגודיות הצבע סביב העיניים והשפתיים -
באופן טבעי השפתיים של הנשים והעור סביב עיניהן הם כהים יותר, לכן, המוח שלנו רואה באלמנטים אלה סימן לנשיות. שפתון וצללית הם בדיוק פרטי באיפור המדגישים אלמנטים אלה.
הסימטריות של הפנים -
האגודה למדעי הפסיכולוגיה מסבירה כי אנו אוהבים פרצופים סימטריים, גם כאשר איננו יכולים לתפוס את הסימטריה. מאידך, רוב הפרצופים הם קצת אסימטריים. לעתים צד אחד יהיה רחב יותר מהשני, הבדלים קלים בצורת העיניים, עצם לחי אחת קצת פחות בולטת, וכו'. ככל שיש פחות חוסר סימטריה בפנים, כך תתפס האישי כיפה יותר, כשכמובן איפור נכון יכול להועיל בכך.
אם את מהנשים שאינן אוהבות להתאפר או שיש ימים בהם לא בא לך להתאפר, הדבר היחיד עליו אסור לך לוותר הוא קונסילר. מחקרים מראים כי הקונסילר הוא התכשיר הקוסמטי בעל ההשפעה הגדולה ביותר על איך שנשים נתפסות. דבר זה חשוב בעיקר במקום העבודה מכיוון שהמחקר מראה כי מאופרות מרוויחות יותר, ומקבלות קידום מהר יותר.
אם יש לך צלקות אקנה או פגמים אחרים, את כנראה כבר יודעת כי הקונסילר עשוי לכסות אותם. אם יש לך זמן, אנרגיה ונטייה לעשות זאת, את יכולה להוסיף לקונסילר שלושה שיפורים:
סומק:
מחקרים מראים כי נשים בעלות צבע ורוד על הלחיים, נראות צעירות וחושניות יותר.
מסקרה, צלליות עיניים ואייליינר:
לנשים יש באופן טבעי יותר צבע סביב העיניים, איפור העיניים משפר זאת וגורם לאישה להיראות יותר אטרקטיבית. ניתן להשתמש בקוסמטיקה גם על מנת לגרום לעיניים להיראות גדולות יותר, דבר אשר יגרום לכן להיראות צעירות יותר.
שפתון:
כאמור השפתון מגדיל את ניגודיות הצבעים סביב הפה. זה גם לא מפתיע שנשים עם שפתון אדום נתפסות כיותר מושכות ע"י גברים.
איפור עושה יותר מאשר לשנות את האטרקטיביות של האישה, הוא גם משחק תפקיד ביכולתה ליצור מערכות יחסים חדשות. גברים מבחינים מייד באיפור של אישה או היעדרו, דבר אשר משפיע על האטרקטיביות שלה, ואילו נשים נעזרות באיפור על מנת לשפוט את האופי של נשים אחרות.
מחקרים גילו שלושה ממצאים מרכזיים על הדרך שבה נשים שופטות איפור של נשים אחרות: נשים תופסות נשים מאופרות כדומיננטיות יותר, דבר המסייע להן לפתח קריירה מוצלחת. נשים מקנאות בנשים מאופרות ותופסות אותן כיותר מופקרות. דבר זה זה נכון במיוחד כאשר הנשים מאופרות בצורה נועזת וסקסית כגון צלליות ושפתון כהה / בהיר. נשים גם יוצרות קשרים חברתיים במהירות עם נשים אשר מאופרות בצורה דומה להן.
גם גברים שופטים נשים ע"פ האיפור שלהן. אישה אחת גילתה זאת כאשר עשתה ניסוי חברתי, היא יצרה שלושה פרופילים בטינדר עם שלוש רמות של איפור: החשבון ללא האיפור קיבל את הפניות הידידותיות ביותר, ויותר גברים ראו בה שותפה פוטנציאלית לקשר רציני. החשבון עם כמות ממוצעת של איפור קיבל את מספר הפניות הגבוה ביותר, פניות אלה היו גם פלרטטניות יותר. החשבון עם האיפור הרב יצר אצל גברים את הרושם שהאישה מחפשת קשרים מזדמנים, ואלו רוב ההצעות שהיא קיבלה.
איפור הוא חשוב, אבל יותר מדי נשים טועות ומתאפרות יותר מדיי. מחקר אחד, ביקש מנשים להתאפר עבור יציאה לבילוי. החוקרים צילמו לאורך כל התהליך, ולאחר מכן הם הראו את התמונות שנעו בין אפס איפור לאיפור מלא. הם ביקשו מגברים ונשים לשפוט אילו תמונות היו הכי מושכות, ומצאו כי בממוצע, נחשבו לאטרקטיביות ביותר עם 60% מאיפור אותו הן נוהגות לשים.
אם ברצונכן ללמוד קורס איפור, הינכן מוזמנות לבחור ממגוון הקורסים שבאתר, וללמוד כיצד להיות הכי יפות שאפשר.