איך הגעתם לקריאת המידע שנמצא ברגע זה לנגד עיניכם? למה נכנסתם לאתר הספציפי הזה? כמה זמן תשהו בו? מי מקושר אליו? למי תמליצו עליו? מהם הקריטריונים שישפיעו על החלטותיכם? ובכן, מקדם אתרים מקצועי ומיומן יידע את מרבית התשובות לכך הרבה לפני שיישאלו שאלות.
במשך תקופה ארוכה גם אני ניסיתי להתעלם מהקדמה, ללכת בין הטיפות, לא להירטב בשיטפון הגוגל והפייסבוק, היוטיוב והטוויטר. הציוצים, הביפים והרינגטונים נשארו נחלתם של אחרים. חייתי בבועה משלי, עד שמהר מאוד הבנתי שאם לא אצטרף, ארגיש שאני לא קיימת. כולם שם. בנות-הדודים שלי מחוברות בפייסבוק והמשפחה המורחבת מתעדכנת בוואטסאפ, לחברות יש כמה קבוצות והרשימה לא נגמרת. לומר את האמת, לגוגל השתעבדתי כבר מזמן, הוא המלך, הפייסבוק הוא הבידור להמונים והיוטיוב - ליצן החצר. הכל, מכל יש בגוגל.
גנן חיפש צמחים לגן, גיגל בגוגל ומצא 486,000 תוצאות חיפוש למילה משתלות. מה יקליק? את מי יבחר? איך מתנהל כל הענק הזה ששמו אינטרנט שבגנו העצום יושב גוגל? אז, בדיוק כמו שחשבתי בילדותי שבתוך הטלוויזיה יש אנשים, הדמיון עולה על כל מציאות, אנשים אכן הפעילו מאחורי הקלעים את המדיה הישנה ואת האינטרנט, המדיה החדשה, המציאו מוחות גדולים ומפעילים אותו אנשים שרכשו מיומנויות, כלים וניסיון והם לא מפסיקים ללמוד ולהשתלם בתחומם. הם למדו את נבכי האינטרנט, כל אחד בתחומו ואחד התחומים הוא קידום ושיווק באינטרנט. תחום זה עובר שינויים תכופים ותמורות רבות.
עולם קידום האתרים, אמות המידה שבו וכלי המדידה השתנו ומוסיפים להשתנות. אם בעבר התוצאות הושפעו ונמדדו על סמך גורמים טכניים בעיקר, כיום הדגש הוא על קריאטיביות ואיכות. על מקדם האתרים להתעדכן, להשתלם ולהיות מעורב בתהליכי השיווק. בתפקידים מסוג זה, יש לנהל מעקב אחר שינויים ויש ללמוד איך לבצע זאת ואיפה. השיווק במדיה החדשה מכוון לקהל מסוים, בעיתוי מדויק וברשת מתאימה, למשל, עסקים בענף שמתאים לשיווק בפייסבוק בקהילה מוגדרת, אך לא די בזה. יש לגרום לאנשים בקהילה להקליק, להיכנס לאתר מעניין, לשהות בו זמן ארוך ולהפוך ללקוחות העסק.
קורס שיווק באינטרנט מקנה כלים ומיומנויות המאפשרים למקדם האתרים להתמודד עם גורמים ומשתנים רבים ומגוונים בעבודתו, למן יסודות השיווק, דרך מהם חוקי המשחק ושימוש בכלים של גוגל ועד הנעת הגולשים לפעולה. הלומדים רוכשים בקורס מיומנויות להבנת מרחב האינטרנט, רעיונות ומושגים בשיווק ובקידום. שם ילמדו אתכם איך לייצר תנועה ממוקדת ואיכותית, כיצד והיכן לחפש את קהל היעד שלכם, איך להשתמש בכלי ניטור על מנת לבדוק כמה, מתי ומאיפה הגיעו אליכם הלקוחות, כך שתדעו מהיכן לגייס לקוחות נוספים בעלות נמוכה יחסית. הקורס מקנה מיומנויות המאפשרות לכם להבין באיזה אפיק להשקיע – בקידום אורגני, ממומן, ברשתות החברתיות, בניוזלטר או בשותפים עסקיים. כמו כן, תלמדו לזהות נקודת איזון - האם כדאי להמשיך ולהשקיע והאם ההשקעה מצדיקה את עצמה. כלי נוסף שתרכשו בקורס הוא הדרכים להמרת הגולשים ללקוחות ושימורם כלקוחות.
קורס שיווק באינטרנט מקנה את הכלים העוזרים לנתח ולהעצים תהליכים, למשל הנעת הגולש לפעולה (השארת פרטים באתר או קנייה בחנות האתר) הדורשת יצירתיות, מחשבה, עיצוב, אופטימיזציה ועוד. אז, עכשיו, תגגלו איינשטיין, 85,300,000 תוצאות באנגלית ו- 191,000 בעברית, תמצאו את חיוכו המפורסם והוא ישאל אתכם "איך יכול להיות שלא חשבתי על זה קודם"?