להלן עשרה מהלכים פשוטים וחינמיים שיוכלו לקדם גם את האתר שלך, וינטרלו שגיאות בסיסיות ומזיקות שייתכן ומופיעות בו כרגע. אם תצליחו ליישם ולטפל בכל הסעיפים שיוצגו להלן, אמנם לא תצליחו להתחרות בקידום של
אמאזון
או
Ynet
, אבל אם נתקעת בעמוד התוצאות השלישי של גוגל - כנראה שעשית משהו לא כמו שצריך, ואת זה ניתן לשפר בלי מאמצים רבים מדי.
1. התוכן הוא לב האתר ושורש העניין בו עבור הגולש. כדי לייחס למידע שלך רצינות ומשקל אצל גוגל, חייבים להעניק לקורא תועלת ועניין. לשם כך נדרשת עבודה מתמדת, ולא רק "בום וגמרנו" עם עלייתו לרשת. אתר שמנסה ליצור נוכחות משמעותית נדרש לעדכון ותוספת תכנים קבועה וסדירה. התדירות המינימלית לכך היא לפחות פעם בשבוע.
2. הסדר והניקיון הם מפתח חשוב בעמודי התוכן. רבים אינם מקפידים על כך, ומפרסמים טקסטים שאינם מקצועיים מבחינת כתיבה – שגיאות לשון וכתיב, ריווח ופיסוק לא מוקפדים, העדר כותרות וסדר, יותר מדי שלוש-נקודות, סימני קריאה ושאלה, ולא פעם גם שפה שאינה עשירה מספיק. את הטקסטים שבכוונתכם לפרסם תמיד מומלץ לתת לעיון של אדם נוסף. לכל אחד מאתנו יש לפחות חבר אחד שידע להעביר ביקורת ולתקן טעויות ובלגן בטקסט – זה הזמן לבקש ממנו טובה קטנה.
3. השפה שבה נעשה שימוש צריכה להיות עשירה, ולכלול את כל מילות המפתח, מילים נרדפות והתיאורים הנלווים. לדוגמה: אין תועלת לכתוב שוב ושוב את המילה "
אינסטלטור
" – זה פשוט לא תורם דבר מלבד לעצבן את הקורא. יש להשתמש לסירוגין ב"שרברב", ותיאורים כמו "מתקן תקלות צנרת", "פותח סתימות", או "אוטם נזילות ביוב".
אם המדובר בשירות מקומי (כמו למשל האינסטלטור שבדוגמה), כדאי גם לפרט באופן ברור ובכל פעם מהו האזור הגיאוגרפי בו ניתן לקבל את שירותיו של אותו בעל המקצוע.
4. יש להסיר מהאתר (ועדיף מכך – לא לפרסם מראש) כל תוכן שהועתק ממקומות אחרים וזוהי איננה הפעם הראשונה או היחידה שמופיע באופן מקוון. כלל זה תקף גם במקרה בו מופיעים עמודים באתר שהטקסטים בהם מקבילים מדי זה לזה (למשל תיאור מוצר זהה, אבל בצבעים אחרים). מדובר בתוכן כפול שאותו גוגל מזהה ומסווג לשלילה.
5. קישורים יתרמו משמעותית לקידום. מומלץ לקשר מתוך המאמרים והתכנים המוצגים, וכדאי אף יותר להשיג קישורים מתוך אתרים אחרים ברשת. עם זאת, חשוב להקפיד שאותם לינקים יהיו בעלי הקשר מתאים מבחינת התוכן, ולא לקשר לאתרי ספאם, פורנו, או כל גורם פחות מכובד. נקודה חשובה נוספת - אסור לבצע מהלך מקביל של החלפת קישורים בהצלבה בין שני אתרים בו זמנית.
6. שיתוף גם הוא כלי מועיל ביותר למשימה. לכל מאמר ועמוד מוטב לצרף קישורי שיתוף לווטסאפ, פייסבוק, מייל,
טוויטר
וכל אמצעי נוסף שיכול לסייע ולעודד את הגולשים לחלוק את המידע שלך. באופן דומה, מומלץ לקשר בעצמך אל התכנים מתוך חשבונות ואתרי רשתות חברתיות.
7. את התכנים הכתובים מומלץ להעשיר בתכנים מגוונים, למשל הטמעת סרטוני
יוטיוב
או מוזיקה מאתרי סטרימינג חוקיים כמו
SoundCloud
. מלבד העלאת העניין לקורא, המהלך מאפשר לתעל לשירותכם את מאמצי הקידום והנוכחות של האתרים המקוריים בהם הופיעה אותה מולטימדיה. כמו כן כדאי להציג תמונות ושרטוטי המחשה ויזואלית. חשוב להקפיד על גודל נכון – אין טעם בתמונות קטנטנות, ולעומתן,
תמונות שצילמתם בעצמכם
במצלמה דיגיטלית או אפילו בפלאפון יש להקטין ולהפחית משמעותית מהרזולוציה הגבוהה בה הן נוצרו במקור.
8. חובה לשמור על זיקה ואמינות בין תיאור וכותרות העמוד לבין מה שהוא מכיל בפועל. הבטחות שווא ו"מלכודות דבש" הן רעיון רע. אין כל תועלת בגולש שנכנס לעמוד ויוצא ממנו מיידית, כיוון שהתוכן בו לא סיפק את ההבטחה או נתן מענה הולם לצורך או לשאלה שלו. זוהי טקטיקה שגויה, וכל הטעייה כזו תעלה ביוקר בסופו של דבר.
9. לא מומלץ להעלות עמודים ללא צורך אמתי. כל דף שאינו כולל תוכן מקיף או מוצדק מספיק לא יקדם, אלא דווקא יפגע בכם ובדירוגו עם הזמן. אין טעם לכתוב טקסט שמרכזו אמירות כלליות, קלישאות ומידע רדוד שכל אחד ממילא יודע. אתר טוב הוא זה שמגיש לגולשיו מידע מעשיר ומרענן, שמייצר תועלת עבורם, נותן תשובות, פתרונות, עזרה ועניין. אם יש לכם מה לומר - אל תתביישו "לחפור". טקסט בן 2000 מילה יהיה מועיל בהרבה מטקסט ובו 200 מילים.
אל דאגה - גם מי שלא אוהב לקרוא הרבה ימצא בו את החלקים הרלוונטיים אם המאמר יוצג באופן מסודר, בליווי כותרות נכונות לכל פיסקה.