אמנות, ובמיוחד אמנות פלסטית, הם מהפופולריים ביותר בין תחומי הלימודים אצלנו באתר. בדרך כלל לא מדובר בהכשרה מעשית שמטרתה כלכלית או תועלתנית, אלא לימודים שמטרתם היא העשרת הנפש ומפתח למימוש הרצון ליצירה, עניין ופיתוח הרגש. במסגרת האתר מוצעים מסלולים ואפיקים מגוונים בכל תחומי היצירה, אשר יוכלו למלא את שעות הפנאי ולתת מענה מהנה גם לאלו שאולי איחרו את הרכבת להיות זמרים, ציירים או צורפים מקצוענים, אבל מבקשים לפתוח לעצמם צוהר לסיפוק יצירתי. להלן כמה מהאפשרויות המוצעות והאפיקים להעשרות אלו.
מוזיקה היא מן האמנויות האינטואיטיביות ביותר. לא צריך ללמוד כדי להתחיל ליהנות ממנה וליצור אותה, אפילו אם ברמה בסיסית מאוד. פעוט למשל, שמקשקש בטושים ומזמזם לעצמו אמנם איננו צייר וגם לא זמר או מוזיקאי, אבל ברורה משיכתו לשני התחומים האמנותיים האלו, וברורה גם העובדה שאותו חיבור אמנותי הוא טבעי עבורו, ולא ממש מודע.
מוזיקה היא כנראה תחום האמנות הפופולרי ביותר, בעל מספר ההתמחויות הגדול ביותר. רבים מעוניינים לעסוק בו מקצועית, אולם רק מעטים מצליחים בכך. למעשה, אפילו מבין המוזיקאים הפופולרים בארץ ישנם כאלו שעוסקים במקביל במשרות נוספות לפרנסתם. עם זאת, הקושי להתקיים מעיסוק מוסיקלי אינו מרתיע את רוב רובם של המוסיקאים הפעילים. נכון שאולי לא כולנו מכירים אישית מישהו כמו זובין מהטה, שלמה ארצי או עופר ניסים, אבל בוודאי שלכל אחד מאיתנו ישנם חברים שמנגנים, שרים או עוסקים במוסיקה בשלל גזרות שאמנם אינן מעשירות אותם פיננסית, אבל רוחנית – בוודאי שכן.
כיום קל מאי פעם להקליט מקצועית דרך המחשב, והעידן הדיגיטלי מרחיב את אפשרויות הביטוי, השימור והנצחת כשרונם המוסיקלי של רבים. זכות זו היתה בעבר שמורה מקצועית רק למעטים בלבד, אלו שמצאו תמיכה כלכלית וממוסדת לכשרונם. מוזיקה היא תחום שתמיד ניתן להוסיף על השכלתך בו. מי שרוצה להתחיל יכול ללמוד נגינה, מי שיודע לנגן יכול ללמוד הפקה, מי שאוהב לשיר יכול להתחזק בפיתוח קול, מי שכבר זמר יכול ללמוד כתיבת שירים ופזמונים, ומי שתקליטן, יכול ללמוד מוזיקה אלקטרונית, הקלטה ותוכנות סאונד.
בקטגוריות המוזיקה
אצלנו באתר תוכלו למצוא שפע גדול של דרכים ואפיקים לפתח את כשרונכם המוזיקלי. אפילו אם מנהל הבנק לא בהכרח יודה לכם על הרעיון, הנשמה שלכם כן.
לימודי צורפות ותכשיטנות
תכשיטים היו קיימים כנראה משחר הקיום האנושי, וכמעט בכל גילוי ארכיאולוגי ניתן להבחין שאמצעי התייפות והתקשטות הם ממצאים כמעט קבועים, אפילו בימי האדם הקדמון. גם בתנ"ך הם נזכרים כחלק בלתי נפרד מחיזור, מנכסים ומיופי. בניגוד לענפים רבים אחרים שהוכרו כאמנות רק בעידן המודרני, הכנת תכשיטים נחשבה כמעט תמיד כפעולה שיכולה להתבצע על ידי יחידי סגולה מעטים, ושחייבת להיות להם יד ועין טובה ליצירה זאת.
היום רובם המכריע של התכשיטים, בדומה לבגדים, מיוצרים באופן המוני ותעשייתי; כאשר אנחנו נכנסים לחנות תכשיטים לקנות זוג עגילים למשל, מובן מאליו שעיצובים אלו אינם בלעדיים, ויש לשער שמסתובבים בארץ או בעולם עוד כמה וכמה אנשים שעל אזניהם עדיים זהים לאלו שקנינו אנחנו.
יצרני התכשיטים והצורפים העצמאיים, שאינם מעצבי מוצר תעשייתיים, מקבילים בימינו למעשה לחייטים או מעצבי בגדים אישיים, שמשווקים את תוצרתם לאלו המבקשים פריט ייחודי, ולרוב גם יוקרתי יותר.
למרות הקושי ההולך וגובר בהפיכת מיומנות זו למקור פרנסה אמיתי, רבים עדיין נמשכים לאומנויות אלו משום הפתח היצירתי שהן מעניקות, והיותן מסורות קלאסיות ומרתקות לביצוע.
קורסי צורפות
ותכשיטנות מוצעים במקומות רבים בארץ, חלקם בבתי ספר לאמנות, אחרים במכללות ייעודיות לכך, ובמקרים נוספים במסגרת סדנאות אומן, שבמהלכן משמש התלמיד כשולייה וכך רוכש את כישוריו באופן פרקטי. המשימות הנדרשות לפעילות מקצועית הן רבות; הלחמה מדויקת, שילובי מתכות, גימור, עבודה עם שעווה ותבניות, אביזרים וכלי עבודה, צורפות במתכות, פיסול בחומרים שונים, פיתוח עסק
תכשיטנות
, שיווק ופרסום, בניית קהל לקוחות, שיטות מכירה ותמחור.
קורס למתחילים יכול להתאים לכל אחד, אינו דורש כל מיומנות קודמת, ומאפשר בעצם לבחון את ההתאמה לתחום, להבין האם הוא אכן עונה על כל השאיפות שנתלו בו. אם כן, ניתן להמשיך לקורס מתקדמים, או להכשרות ייעודיות בטכניקות שונות ומורכבות יותר. ככל שתשתכלל היצירה, כך ניתן להפיק ממנה עניין וסיפוק רב יותר, כך שאם נתפסתם לאפיק יצירה זה, הרי שמדובר במקצוע שתמיד ניתן ללמוד ולהשתלם בו עוד ועוד, וכך לשמור תמיד על עניין מקצועי.
לימודי ציור
אין ספק שהיכולת לצייר מקצועית היא נכס ייחודי שאינו קיים אצל כולם. יש אנשים שאוחזים בעט או בעיפרון ומשרבטים איורים נהדרים בלי בכלל לחשוב על מה שהיד שלהם עושה, כאשר לעומתם יש אלו שלא מצליחים לשרטט קו ישר אפילו בעזרת סרגל. לכולנו יש את היכולות הבסיסיות, אבל מעטים יצליחו להפיק מהן יצירות שיצדיקו אמנותית את הטרחה. עם זאת, מובן שגם רמברנדט וגם קנדינסקי לא החלו ליצור יום אחד יש מאין, ואפילו ואן גוך לא סתם קם יום אחד וצייר חמניות להנאתו.
לימודי ציור
מאפשרים לפתח את היסוד שנמצא פחות או יותר בכל אחד מאיתנו, ולייצר ממנו כלי לביטוי אמנותי באמצעות האמנות הפלסטית. ישנן שפע מסגרות בהן ניתן ללמוד זאת; החל מכיתות אמן, דרך חוגים במסגרות פרטיות או ממסדיות כמו מתנ"סים, ועד לימודים אקדמאיים בתחום. למעשה, כל מי שמעוניין לפתח את הכשרון הגרפי שלו, יוכל למצוא דרך נוחה ומתאימה לעשות זאת. מהלך הלימודים הוא לרוב אחיד; דיון בטכניקה או מוטיב כלשהו בציור למתן רקע מקצועי, לאחריו תרגול ויישום בסדנת היצירה תוך ליווי פעיל של מדריכי המסלול, ולבסוף ביקורת עבודות קבוצתית, בו יושבת קבוצת הלימוד, מנתחת זה את יצירתו של זה, ומפיקה תועלת משותפת מההתנסות האינדיווידואלית.
מי שכבר השתלם ומוכשר ביסודות האמנות, יכול לבחור להתמקצע באחת משפע מיומנויות המשנה המוצעות במוסדות הלימודים המיועדים לכך; ישנם מסלולים וסדנאות ייחודיות ללימודי דיוקנאות, קולאז'ים, הדפסים, רישום, איור ועוד שפע התמחויות פרטניות. אחת מהפופולריות ביותר כיום היא ציורי קיר. הגרפיטי, שנחשב פעם לאנרכיה ונזק סביבתי, הפך בסיוע אמנים כמו בנקסי לאמנות לגיטימית, כמו גם למלאכה קישוטית פרקטית אהובה על רבים. אומנות זו צוברת פופולריות גם במקומות ציבוריים וגם בבתים פרטיים (למשל בחדרי ילדים) ואלו המתורגלים בה יכולים כיום למנף אותה להכנסה כלכלית נאה.
לימודי פיסול
היכולת לקחת חומר ולהפוך אותו למשהו אחר לגמרי היא בעצם כשרון בריאה; האפשרות לייצר מחומר גלם אמורפי וחסר צורה תוצר אמנותי שיכול להעניק השראה, עניין, יופי ושאר רוח לצופה, הוא לא פחות מאשר נס קטן ויומיומי. אותה פעולה סתמית כביכול שאין אנו שמים לבנו אליה, היא למעשה מורכבת, רוחנית ומופלאה. היכולת לקחת למשל אבן מן הטבע, לעצב אותה כך שניתן לזהות בה דימוי חי (ולעתים אפילו מקודש) איננה דבר של מה בכך, ולא פלא שרבים כל כך נמשכים אליה.