לפני שאת מגישה קורות חיים למשרה של מזכירה או מנהלת משרד, כדאי שיהיו לך את הכישורים הדרושים: הקלדה עיוורת – חובה, הנהלת חשבונות – חובה. ועכשיו בואו נדבר על קידום
לפני שמתחילים
קורס הקלדה עיוורת
קורס הנהלת חשבונות
קורס ניהול מערכות משרדיות
הקורס הבסיסי ביותר במחשבים, שאותו חייבת כל מזכירה עתידית לעבור, הוא
קורס הקלדה עיוורת. ניתן ללמוד אותו במסגרת תוכנות שונות במחשב, תרגולים און ליין (בחינם) או במסגרת בתי ספר למזכירות.
הקורס השני המהווה בסיס לכמעט כל עבודת ניהול משרד הוא
קורס הנהלת חשבונות בסיסי (הנהלת חשבונות 1 או הנהלת חשבונות 1 + 2 שזה בסיסי ומתקדם). קורס זה נלמד לאורך 390 שעות לימוד וכולל הרצאות עיוניות לצד שעות תרגול. התכנים הנלמדים: מסחר ומשק, חשבונאות פיננסית, חישובי ריבית והנחות, שטרות ופדיון צ'קים, מערכת המיסוי בישראל, הפרשי שערים ועוד.
מעבר לשני מסלולים אלו קיים קורס בשם
ניהול מערכות משרדיות, הכולל את מגוון תחומי הידע הנדרשים למזכירה. בין הנושאים בקורס: יחסי אנוש, יישומי מחשב לתפקיד, מנהל וארגון, עקרונות הכתיבה וההבעה במזכרים משרדיים ובתכתובות וכן הלאה.
קורסים אלו יעניקו לך את הרמה הבסיסית ביותר שתאפשר לך להגיש מועמדות למשרות ניהול משרד כלליות.
קורסי מזכירות מקצועיות
קורס מזכירות רפואיות
מזכירות ביטוח
מזכירות משפטיות
משרדים וחברות בעלי אופי ייחודי, כגון משרדי עורכי דין, מרפאות, חברות ביטוח וכן הלאה, מחייבים את כל אנשי הצוות שלהם, כולל המזכירות, להביא אל מקום העבודה ידע החולש גם על פני תחום ההתמחות של המשרד.
כך לדוגמה
קורס מזכירות רפואיות עוסק גם במקצועות המזכירות (תיוק וניהול משרד, תכתובות וארגון, יחסי אנוש וכדו') וגם במקצועות הרפואה (אנטומיה, פיזיולוגיה, חוק ואתיקה ברפואה, מינוח רפואי, מעבדות ומכונים, מערכת הבריאות, סקירה בספרות רפואית ועוד).
באותו אופן כך גם
קורס מזכירות ביטוח יעסוק בנושאי ביטוח וקורס
מזכירות משפטיות יעסוק בנושאים משפטיים, במקביל לעיסוק בתחומי המזכירות השונים.
קורסי מזכירות לאקדמאים או לבעלי תעודה מקצועית בהנהלת חשבונות
חשבי שכר
יייעוץמס
אם את עובדת בניהול משרד ומעוניינת להתקדם בעולם הפיננסי, קיימים שני קורסים מרתקים שיפנו אותך לכיוון זה.
קורס חשבי שכר ידרוש ממך לעבור מכינה בחשבונאות ויפתח בפניך עולם העוסק במס הכנסה, ביטוח לאומי, דיני עבודה, חישובי מס לשכיר, זיכויים והטבות מס, קופות גמל, הסכמים קיבוציים וכן הלאה. כמו כן, הוא ישמש עבורך בסיס לקורס המתקדם – חשבי שכר בכירים, ויאפשר לך לצמוח בכיוון זה.
קורס נוסף המיועד לאקדמאים בעלי רקע כלכלי או לבעלי תעודה מקצועית בתחומים כלכליים הוא
קורס ייעוץ מס. במהלך הקורס לומדים המשתתפים ניהול חשבונות, פתיחת תיק ברשויות המס, חישוב החזרים, יעוץ כלכלי, מס שבח, מילוי דו"חות מס, חשבונאות ועוד.
קורסי מזכירות ברמת מתקדם
הנהלת חשבונות סוג 3
חשבי שכר בכירים
מזכירות בכירות וניהול משרד, מנהלת לשכה
כיוון נוסף להתפתחות הוא העמקה בתחומי המזכירות והשתתפות בקורסים שיכשירו אתכן לתפקידי מזכירות מתקדמים. כך לדוגמה
קורס מזכירות בכירות וניהול משרד או קורס מנהלת לשכה. הנושאים הנכללים בקורס: ניהול משרד, ניהול רשומות, כתיבה עסקית באנגלית ובעברית, העמקה בשימושי מחשב, סגנונות ניהול, ניהול משאבי אנוש, יחסי ציבור ודוברות, בנקאות בסיסית ונושאים רבים.
קורס חשבי שכר בכירים, המיועד לבוגרי קורס חשבי שכר, הוא קורס שנערך בפיקוח לשכת רואי החשבון. נושאי הלימוד בקורס: דיני מס הכנסה, חוק הביטוח הלאומי, דיני עבודה, ביטוח פנסיוני, מערך שכר, חישובי משרה ופרקים נוספים.
לימודי הנהלת חשבונות 3 מיועדים לבוגרות קורס הנהלת חשבונות בסיסי ומתקדם והם מאפשרים למסיימים לעמוד על כל הצד העסקי הכלכלי של העסק. לאחר הקורס ולאחר הצלחה בבחינות הלשכה משתלבים הבוגרים בתפקידי ניהול עסקי, והם מטפסים בסולם ההיררכי של החברה, העסק או הארגון. בין הנושאים: חברות, חשבונאות פיננסית, התחייבויות, עתודות, הפרשים, ניתוח דו"חות כספיים, חשבונאות מעשית, קניות ומכירות בתשלומים ושיעורים רבים אחרים.
להמשך קריאה: