ג'ורג' אורוול כתב בספרו 1984 ש"אמת היא שקר" כהתייחסות ליכולת של התקשורת לעצב את דעת הקהל. קיימות לא מעט אופציות פיתוח קריירה בתחום יחסי הציבור ולהשפיע על דעת הקהל, כאשר רובן ככולן מתמקדות באופן שבו ניתן להיעזר בתקשורת על מנת להגיע אל מטרת הארגון.
Media Analyst
בעברית 'מנתח מדיה'. הוא האיש שבוחן את הקשרים הקיימים בין העסק שלו הוא מייעץ ועסקים דומים לערוצי המדיה השונים. מנתח המדיה יבדוק אם עדיף לארגון לפרסם ברשתות חבריות, בטלוויזיה, בעיתון, במגזינים שונים או ברדיו. הוא מחפש שווקים חדשים לפרסום ולשיווק, הוא יבדוק את השינויים ואת התנודות הנוצרים בעקבות משתנים בלתי תלויים (עונות השנה, חופשים ותקופות לימודים וכן הלאה) והוא זה שינתח את הנתונים ויפענח מה הם אומרים באמת.
לתפקיד מנתח מדיה מתקבלים בוגרי תואר ראשון בתקשורת, תואר ראשון במנהל עסקים ודומיהם ולעתים בוגרי תואר המתמחה בענף שבו עוסקת החברה.
יועץ תקשורת
האיש שמעניק ייעוץ לעסקים ולארגונים כיצד לנצל את כלי התקשורת לטובתם ולתועלת הארגון. יועץ התקשורת צריך להכיר את כלי המדיה השונים, את אנשי התקשורת בתחום ומחוצה לו, את ההתנהלות הנכונה בכל מקרה וידע לחבר בין הלקוח שלו לבין המקום שבו הוא צריך להיות כדי להגדיל את החשיפה למטרה שלו.
יועצי תקשורת עובדים כיועצים חיצוניים, כעצמאיים או כחלק אינטרגלי בארגון, והם מקובלים אצל פוליטיקאים, אישי ציבור, לוביסטים, ולעתים גם חברות מסחריות ומוסדות שונים. בוגרי תואר ראשון בתקשורת, תואר ראשון ביחסי ציבור, תואר ראשון בשיווק ותארים דומים יוכלו לנתב את הקריירה שלהם למסלול זה.
איש יחסי ציבור
לאחר שמנתח המדיה העביר את הנתונים ולאחר שיועץ התקשורת אמר את דעתו, האדם הממונה על יחסי הציבור מתחיל לעבוד. מחלקת יחסי הציבור בארגון היא הפועלת בצורה ישירה לעבודה עם המדיה:
הודעות לעיתונות
וידוא להגעת ההודעות למוקד הנכון
כתבות יזומות במדיות השונות
פרסום ממוקד בערוצים מגוונים וכן הלאה.
תפקידי יחסי ציבור פתוחים בדרך כלל בפני בוגרי תואר ראשון ביחסי ציבור, תואר ראשון בשיווק, תואר ראשון בתקשורת וכן הלאה. עם זאת, מתקבלים לעבודות בדרגים שונים בתחום גם בוגרי קורס יחסי ציבור או קורסי שיווק למיניהם.
גיוס כספים
מחלקת גיוס כספים קיימת בדרך כלל בארגונים או במוסדות ללא כוונות רווח, אבל גם בחברות כלכליות קיימת לעתים יחידה שמטרתה 'לגייס את ההון'. מחלקה זו שואבת את כוחה הן מהמוצר שאותו מוכרת החברה (או המטרה של המלכ"ר) ונשענת על העבודה שהיא מבצעת, על הפרסומים ועל קהל היעד. מחלקת גיוס ההון יוצרת קשר עם משקיעים ותורמים פוטנציאליים, פורשת בפניהם את משנת הארגון ומנסה לחבר בין השניים למטרת רווח משותפת.
אופיין של העמותות השונות מאפשר להן לגייס לשורותיהן אנשי גיוס כספים מתחומים רבים ומגוונים, כאשר המבוקשים ביותר הם בדרך כלל בוגרי קורסים בשיווק, קורס יחסי ציבור, קורס גיוס כספים, ובוגרי תואר ראשון ותארים מתקדמים בתחומים אלו.
להמשך קריאה: