לכל אדם קיים מכלול של תכונות שהופכות אותו לאדם שהוא ולאיש עבודה שהוא. אם אתם שואפים להיות מנהלים טובים יותר ולהתקדם לראש הפירמידה, כדאי שתכירו בעיקר את החולשות שלכם ותדעו להתגבר עליהן.
אחת השאלות הנפוצות ביותר בראיון עבודה היא: "מה החולשות שלך?" בווריאציות שונות. המרואיינים נוהגים לענות דברים כמו מסירות רבה מידי לעבודה, פרפקציוניזם, שקיעה בפרויקטים וכו', במטרה להפוך את החיסרון ליתרון בעיני המראיין. העניין הוא שהחולשות שלנו אומרות עלינו הרבה מאוד ודווקא הכרה בהן יכולה לקדם אותנו לעתים הרבה יותר.
אני תמיד צודק
אין ספק שאחד הכשלים הגדולים ביותר של מנהלים
הוא חוסר היכולת להקשיב לכפופים להם. הם חייבים לנצח, הם חייבים להגיד את המילה האחרונה והם חייבים תמיד, אבל תמיד, להיות צודקים.
זהו שלא. מנהל טוב צריך לדעת שיש דברים שהוא לא בהכרח יודע או לא בהכרח מעודכן בהם. הרי מהיום שבו הוא עבד בקו הייצור ועד הרגע שהתיישב על כסא המנהלים עבר זמן מה וייתכן ששיטות התחדשו, טכניקות השתנו והוא כבר לא מעורה במה שבאמת קורה שם למטה. בדרך להפוך למנהלים טובים
יותר עליכם להעניק לעובדים שלכם את הקרדיט שהם יודעים מה הם עושים, להקשיב להם באמת ולא להיות תמיד צודקים. הודאה בטעות אינה חולשה, אלא דווקא נקודת חוזק גדולה מאוד. העובדים הם שלי
מנהלים רבים מתייחסים אל העובדים כאל שלהם במובן זה שהם מחויבים להם ורק להם. הם לא נותנים מקום של כבוד למשפחה, לצרכים האישיים ואפילו לעובדה שהם לא אלו שבסופו של יום חתומים על המשכורת.הכרה בכך שיש לעובד חיים משלו ושהוא מחויב למערכת ולא רק למנהל ספציפי זה או אחר, תעלה את קרנו של המנהל בעיני העובד ותגרום לו לנסות ולרצות אותו יותר. במילים אחרות, אם לא תתייחסו לעובדים שלכם כאל עובדים נטו, ותכירו בכך שיש בהם הרבה מעבר, המחלקה שלכם תתקדם הרבה יותר מהמקום שבו היא דורכת, רק כי הם מחויבים למשכורת ולא למהות המפעל.
רק שעות בעבודה הן שעות טובות
הנטייה לחשוב ששעות עבודה מרובות הן שעות עבודה פוריות כבר פסה מן העולם, אך למרות זאת מנהלים רבים משאירים את העובדים הרבה מעבר לשעות העבודה (גם אם לא בפועל, אלא ברמת הציפיות הבלתי נאמרות). הכירו בכך שרמת הריכוז והיכולת ממצה את עצמה אחרי זמן מסוים ותנו לעובד ללכת. אולי במיקרו תפסידו איזה שעה פה ושם, אבל תרוויחו במקרו עובד הרבה יותר מרוצה, מסופק גם מחוץ לעבודה ובשל לעבוד.
לימודי מנהל עסקים אולי מקנים את הכלים המעשיים לעבודה בעסק, הם מטמיעים בלומדים מושגים כמו היצע וביקוש, מיקרו ומקרו, הנעת עובדים וכן הלאה, אבל רק עבודה אמתית, מפגש עם העולם והרבה מאוד כישרון יכול להכשיר אותנו להיות מנהלים טובים יותר ממה שאנחנו היום.
להמשך קריאה: