אולי זה הקושי הכלכלי, ואולי זה הצורך להגדיל את ההכנסות מסיבות שמחות כגון הולדת ילד נוסף, תהיה הסיבה אשר תהיה, יותר ויותר נהגים בישראל פונים ללימודי רכב ציבורי וכבד מתוך רצון לפתח הכנסה נוספת. כל נהג שעובד על רכב ציבורי (אוטובוס ציבורי, מונית וכד') חייב רישיון רכב ציבורי לפני שהוא יוצא לדרך. רישיון זה מאפשר לו להצטרף לחברת מוניות או להפוך לשותף במונית עם בעל מונית נוסף, ולבצע משמרות נהיגה בסופי שבוע, בלילות או בבקרים שבהם הוא לא עובד במשרה המקורית שלו.
נהיגה על רכב ציבורי יכולה להיות דרך מצוינת להכנסה נוספת בסופי שבוע או לחלופין, להוות מקור פרנסה עיקרי. לעומת זאת, נהיגה על רכב כבד יכולה לשמש אך ורק כהכנסה עיקרית, מכיוון שחוק שעות העבודה והמנוחה בישראל אינו מאפשר לעבוד במקצועות המשא בשבתות וחגים. מלבד היכולת לעבוד בשתי משרות, קיימות סיבות נוספות שבשלן כדאי לעשות רשיון ציבורי או כבד.
סיבה מספר אחת: כי אפשר לעבוד בשתי משרות במקביל
אפשרות זו – למלא את הזמן הפנוי בעוד עבודה – מושכת אנשים רבים ומסייעת להם להחליט על לימודי רכב ציבורי וכבד.
אולי זה הקושי הכלכלי, ואולי זה הצורך להגדיל את ההכנסות מסיבות שמחות כגון הולדת ילד נוסף, תהיה הסיבה אשר תהיה, יותר ויותר נהגים בישראל פונים ללימודי רכב ציבורי וכבד מתוך רצון לפתח הכנסה נוספת. כל נהג שעובד על רכב ציבורי (אוטובוס ציבורי, מונית וכד') חייברישיון רכב ציבורי
לפני שהוא יוצא לדרך. רישיון זה מאפשר לו להצטרף לחברת מוניות או להפוך לשותף במונית עם בעל מונית נוסף, ולבצע משמרות נהיגה בסופי שבוע, בלילות או בבקרים שבהם הוא לא עובד במשרה המקורית שלו. נהג רכב כבד הוא אחד המקצועות הנדרשים במשק ותמיד החברות הגדולות משוועות לנהגים.
גם נהגי סמיטריילר או משאית קלה או בינונית (12 או 15 טון) יכולים למצוא עבודה רבה בלילה או בסופי שבוע. מודעות הדרושים באינטרנט ובעיתונים מלאות בהצעות לנהגים בעלי משאית לאיוש קווי חלוקה שונים. כל אדם בעל בריאות תקינה יכול ללמוד בקורס רכב כבד,לקנות משאית חלוקה
אצל אחד היבואנים הגדולים ולמצוא עבודה בקלות יחסית.
סיבה מספר שתיים: כי לנהוג בלילה זה נורא כיף
מי שמעולם לא עבד משמרות לילה או שאף פעם לא חזר הביתה באמצע הלילה כשהוא עדיין רענן ושלו, לא ידע אווירת לילה מה היא. אמנם זה נכון שרוב האנשים מעדיפים לישון בלילה, ואין כמו המיטה והפוך המזמינים כדי לשכנע אפילו את טובי בחורינו לעצור את כל מה שהם עושים ופשוט להתכרבל.
אבל אם אתם כבר נאלצים למצוא עבודת לילה בגלל לימודים המתקיימים בבוקר או בגלל משרה אחרת שבה אתם מחזיקים, נהיגה לילית יכולה להיות חוויה ייחודית ונעימה. הכבישים ריקים, מוזיקה נעימה מתנגנת, האורות מקשטים את הרחובות ואת השמים ומסביב הכול שקט.
סיבה מספר שלוש: כי ככה פוגשים אנשים חדשים
אין ספק שרוב האנשים שעולים למונית או לאוטובוס רק מחפשים את השקט שלהם. הם רוצים להגיע מנקודה א' לנקודה ב' בלי שאף אחד יטריד אותם ובדרך ובלי שאף אחד יקטע להם את חוט המחשבה.
הבעיה היא שלנהגים הישראלים, בייחוד אלו הנוהגים ברכב ציבורי, אחרי כמה דקות על הכביש נהיה די משעמם. נמאס להם להסתכל רק ברמזורים ובתמרורים, והם מחפשים דרך נעימה ומעניינת להפיג את השעמום. והאמת היא שזה באמת נורא נחמד להכיר אנשים חדשים מידי יום, וגם לשמור קשר עם כמה קבועים שפוקדים את קו הנסיעה שלך או את המונית שלך בזמנים ידועים מראש.
נהג מונית יכול להכיר עשרות אנשים חדשים ביום ונהג אוטובוס ציבורי יכול לפגוש מאות אנשים לא מוכרים מידי שעה. עם הצורך להתחשב בבקשה האילמת לשקט, אתם יכולים מידי פעם להתחיל שיחה, לקבל מענה ולהפוך את היום שלכם להרבה יותר מעניין ממה שהיה קודם.
סיבה מספר ארבע: כי קורס רכב ציבורי וכבד הוא מעניין
במסגרת הלימודים רוכשים המשתתפים ידע נרחב בתחומים המוכרים להם יותר והמוכרים להם פחות. הם לומדים דיני תעבורה, הם משתתפים בקורס עזרה ראשונה, הם לומדים פרקים בכיבוי אש, הם לומדים איך להתנהג כשהם מגלים חפץ חשוד, הם מגדילים את אוצר המילים שלהם באנגלית, הם לומדים את הכללים בהסעת ילדים והם לומדים ידיעת הארץ ותחומי עניין רבים נוספים.
בתום הקורס כמות הידע שצברו הסטודנטים יכולה לסייע להם בתחומים אחרים בחיים, פורמאליים ובלתי פורמאליים. לדוגמה: הם כבר לא יתלבטו לאן לטייל בשבת הקרובה, הם יסתדרו באנגלית בכל מקום שבו ינחתו, הם יוכלו לפתח שיחה אינטליגנטית וערה עם כל אדם וכן הלאה.
אין ספק שקורס רכב ציבורי וכבד הוא קורס מעניין שאחת הנקודות החשובות הוא שהוא מקנה למשתתפים מקצוע שבו הם יכולים להתחיל לעבוד מייד עם סיומו.
להמשך קריאה: