גם אם יש לכם רעיון מעולה וגם אם המשרד שלכם ממוקם באזור הכי לוהט בעיר, הרי שאין לכם ערובה לכך שגם תצליחו. לעתים תשתמשו במשרד פרסום שלא יורד לסוף דעתכם, לפעמים מנהלי המכירות שלכם לא באמת יצליחו להפיץ את המוצר, לעתים העלות תהיה גבוהה מידי ולא תצדיק ייצור מסיבי ולפעמים הבעיה היא דווקא אתם, המנהלים.
מבנה הארגון, סדר האנשים העומדים בראשו וחלוקת התפקידים בין הפונקציות השונות מהווים בסיס חשוב מאוד לפעילות השוטפת של הארגון כאשר סידור לא נכון של האנשים ופריסה לא מתאימה של הכוחות הפועלים, יכולים לשבש את עבודת הארגון ולגרום ליותר תקלות מאשר הצלחות.
אין ספק שעל מנת לקדם עשייה או פעילות ארגונית על האנשים העובדים בו להיעזר בכל הכישורים שלהם ולרתום את הכלים המקצועיים שלהם ואת אישיותם לצורך המטרה הקולקטיבית. הרי לצורך זה המעסיק בוחר אדם אחד על פני אדם אחר ולא נעצר רק בקורות החיים ובשורת הלימודים. עם זאת, פעמים רבות המוטיבציה של העובדים הזוטרים והבכירים נחסמת בגלל דיאלוגים לא תקינים או בשל חוסר בהירות לגבי המשרה שלהם או האנשים שלהם הם כפופים וכאן נכנסים לפעולה עסקיייעוץ והכוונה לארגונים
.
תחוםייעוץ ארגוני
;
נציג המוכשר לתת ייעוץ יצטרף אל החברה במסווה או לאחר שיציג את עצמו, יראה את הפעילות היומיומית השוטפת שלה, ינסה להבין את יחסי הכוחות ובמקרים רבים אף יראיין את המנהלים, את העובדים בשטח ואת המזכירות. המטרה של היועץ היא למפות את הפעילות בארגון על מנת למצוא את נקודות האור ונקודות הכשל.
לאחר שהיועץ הארגוני יצליח לשים את האצבע על הנקודות המכשילות את הפעילות השוטפת ודורשות שיפור במסגרת הארגון, הוא ידווח למנהלים על ממצאיו. יסביר להם מהי צורת החשיבה שלו, איך הגיע למסקנות המדוברות וכיצד, לדעתו, יש לעשות שינוי על מנת ליצור תהליכי עבודה יעילים יותר.
קיימים אנשים שחשיבה זו מוטמעת בהם באופן אינטואיטיבי. הם מסוגלים 'לקלוט' אנשים באופן כמעט מיידי והם רואים כמעט בראיית רנטגן את התקלות ואת הנקודות החיוביות. לאנשים אלו כדאי להצטרף למסגרת של קורס ייעוץ ולהפוך את הכישרון הטבעי שלהם לקריירה.
קורס ייעוץ ארגוני מקנה למשתתפים כלי עבודה הכוללים בניית דו"חות, בקרה והערכה, הובלת תהליכי שינוי, ניתוח נתונים מספריים, טכניקות ראיון, סגנונות ייעוץ והתאמתם ללקוחות הפוטנציאליים ולעתים אף שיווק ובנייה של עסק הייעוץ עצמו.
המודעות לחשיבותם של יועצים ארגוניים הפכה לנחלת הכלל כאשר אפילו בצבא התחילו להשתמש בהם בסיטואציות של הכשרת יחידות לוחמים, מבדקי התאמה לקורסים ייחודיים ובמקרים נוספים.
כלי נוסף העומד לרשותו של היועץ הארגוני הוא היכולת להעביר הדרכות בפני הלקוחות שלו. הדרכות אלו כוללות בדרך כלל דיון מעמיק בנוגע למיומנויות ניהול, בנוגע ליחסי עובד מעביד וכל מה שקשור לשיפור תוצאות תוך שביעות רצון העובדים והלקוחות,
כך לדוגמה יועץ ארגוני שאבחן בעיה של חוסר מנהיגות בחברה מסוימת ימליץ למנהלים לעבור סדנת ניהול שבה ילמדו כיצד להפוך ממנהלים שאינם רואים את העובדים, למנהלים המעורבים בעשייה עד לרמת השטח.
עם זאת, פעמים רבות אפילו חברות הנעזרות בייעוץ ארגוני אינן מצליחות לבצע את המהפך המתבקש בגלל חוסר היענות של ההנהלה, חוסר רצון לוותר בנקודה זו או אחרת, או פשוט חוסר הסכמה עם איש המקצוע. כל מה שנותר לעשות ליועץ במקרים אלו הוא לאחל הצלחה רבה לאותם לקוחות ולעבור הלאה ללקוח הבא. כמו שנאמר: אפשר להביא את הסוס אל השוקת, אבל אי אפשר להכריח אותו לשתות.
להמשך קריאה: