לפני שנים מזכירה כשמה כן היא תפקידה היה להזכיר למנהליה ולעובדים דברים מסוימים, לקחת הודעות, להעביר אינפורמציה, לענות לטלפונים וכדומה. תפקידי המזכירות עברו מהפך מאוד משמעותי בשנים האחרונות והפכו להיות משמעותיים בכל ארגון.
מזכירות הפכו להיות לב ליבה של כל הנהלה ומחלקה. תחומי האחריות שלהן גדלו וכוללים כיום גם הכנת מצגות, ניהול ומעקב אחרי פרוייקטים, עזרה אישית למנכ"לים ומנהלים ועוד. מזכירות הן גם נשות המפתח המתעדפות את זמנו של המנהל, ומכירות את הארגון לפני ולפנים, ואם בעבר לא היה צורך בהשכלה מיוחדת על מנת להפוך למזכירה, הרי שכיום קיימות משרות בתחום הדורשות תואר ראשון ולעתים אף תואר שני.
הדרישות החדשות מין המזכירות מחייבות
הכשרה מקצועית מקיפה ולכן התחילו מכללות ומוסדות לימוד להציעקורסי מזכירות
שונים,
אלו מחולקים לתחומים רבים ובינהם: קורסי מזכירות משפטיות, רפואיות, בכירות ומנהלות משרד ועוד.
הלימודים מעניקים הכשרה בתחום האדמניסטרציה. ההכשרה כוללת לימודי מחשב ואינטרנט. לימוד תוכנות אופיס איתם עובדים בכל משרד, הכשרה בניהול ועוד.
בלימודי מזכירות רפואית תלמדו נושאים כמו אנטומיה פיזיולוגיה, מבנה מערכת הבריאות, אתיקה מקצועית, הדגמה של תוכנות מחשב שונות לניהול מרפאות ובחלק מהמכללות יתבצע סטאז' בסיום הלימודים במוסד רפואי.
בלימודי מזכירות משפטית יהיו כלולים הנושאים הבאים: הכרת מערכת המשפט בישראל, מבוא לתורת המשפט, הכרת מסמכים משפטיים, דיני עונשין, עסקאות מקרקעין, עיקול וצווים, גביית כספים, מסירת תביעה לצד שכנגד ועוד. בוגרות קורס זה מועסקות במשרדי עורכי דין או במערכת בתי המשפט.הקלדה עיוורת- הקורס מיועד לאלו אשר צריכות להשתמש במחשב לשם כתיבת והדפסת מלל רב. בדרך כלל הכשרה זו תהיה חלק מהכשרה רחבה יותר, ובחלק מהמקומות ויתרו עליה לחלוטין מפני שכיום, בניגוד לעבר, כולנו מקלידים מדיי יום ולכן אנו מיומנים בכך גם ללא צורך בהכשרה. התפקיד המוכר ביותר המצריך כתיבה עיוורת הוא קלדניות בית המשפט.
קורס מזכירות בכירות ומנהלות לשכה – התלמידות בקורס זה תקבלנה הכשרה מקיפה הרבה יותר. בין השאר, הן תלמדנה: יחסי ציבור, מושגי יסוד בהנהלת חשבונות, אנגלית עסקית, סדנאות שירות, תוכנות שונות במשרד ממוחשב, ניהול אפקטיבי של זמן, ניהול אפקטיבי של פרוייקטים ועוד.דרך מגוון הקורסים השונים אנו למדים על חשיבות התפקיד. בנוסף למענה הטלפוני והעברת ההודעות נוספו תפקידים רבים וחשובים לתפקיד המזכירה.
הארגונים עצמם נוטים אף הם להשקיע בבחירת עובדות טובות ואיכותיות הן בשכר וכן במימון קורסים לשם ידע והתפתחות התפקיד.
דבר נוסף שחל בו שינוי במקצוע הוא התקדמות המזכירות בתוך הארגון. עובדות מנהלה ואדמניסטרציה יכולות להתקדם בתפקידים בתוך החברה. קיימים ארגונים בהם יש מזכירות, מחלקה, לישכה והנהלה. אפשרות הקידום וההתפתחות בתפקידיהן מביאה עובדים רבים להשקיע בתפקידם לשם קבלת קידום והעלאה בשכר.
מבחר גדול מאוד של מכללות מציעות כיום קורסי מזכירות, רצוי לבדוק את הסילבוס ותוכנית הלימודים של כל מכללה וכמובן גם את עלות שכר הלימוד. מכללות רבות יעזרו לבוגריהם במציאת תעסוקה או הכוונה לאחר לימודיהם, דבר שללא ספק מהווה יתרון גדול. אם ברצונכן ללמוד מזכירות, הנכן מוזמנות לבחור אחד מהקורסים המוצעים באתר ולעשות את הצעד הראשון לקראת משרה מספקת.
להמשך קריאה:
class="MsoNormal" dir="rtl" style="margin: 0cm 0cm 0pt; unicode-bidi: embed; direction: rtl;">