אולי בגלל מדונה, אולי בגלל שנות האלפיים ואולי סתם כי הרוח נושבת, בשנים האחרונות חלה התעוררות במסגרת הציבור הרחב בכל מה שנוגע ללימודי יהדות וקבלה.
זה לא אומר שכולם הפכו בין לילה למאמינים בני מאמינים, אך מה שכן אפשר לראות זה את האוזניים כרויות גם לדיבורים מתוך עולמות שהיו עד עתה מוקצים מחמת מיאוס.
לימודי יהדות וכשרות
כוללים מגוון רחב של תחומי לימוד שהבסיס המשותף להם נטוע בעולם היהדות. קורסים אלו במסגרת לימודי יהדות וכשרות אינם עוסקים אך ורק בבדיקת כשרות למאכל זה או אחר או במדידת אורך הציציות והחצאית, אלא גם ובעיקר במיסטיקה של היהדות ובדרך שבה ניתן לחיות חיים בעלי משמעות באמצעות מציאת עוגן לחיים, סיבה ומהות.
לימודי מיסטיקה של היהדות, במסגרת קורסים ביהדות וכשרות, מכוונים את הלומדים להתייחס לסוגיות חינוכיות, ערכיות ומעשיות דרך התנ"ך, דרך סיפורי חז"ל ואפילו דרך משניות אלו ואחרות. ההתייחסות לטקסטים מספרי הקודש מגיעה מתוך מחשבה על ההווה ולא רק על העבר, ומטרתה לסייע למשתתפי קורס
זה להשליך את המסקנות שלמדו מפעם על מה שהם עושים היום.
בין ומדובר בלימודי פוליטיקה דרך יהדות או פסיכולוגיה בראייה יהודית, הרי שלדת יש הרבה מה לומר על התנהלות הדברים כפי שהם היום והתייחסות לאותם נושאים מתוך הסתכלות אחרת לעתים מולידה מסקנות מפתיעות ומרתקות. מסיבה זו בחירה של קורסי העשרה במסגרת לימודי יהדות וכשרות ואףלימודי קבלה
הפכה נפוצה יותר ויותר והיא כבר אינה מפתיעה את חבריהם או את משפחותיהם של הלומדים הטריים.
במקביל לקורסי מיסטיקה במסגרת לימודי יהדות וכשרות ניתן למצוא גם קורסים העוסקים בפן המעשי של היהדות. קורסים אלו מיועדים לאנשים הרואים ביהדות דרך חיים ומבקשים לשלב אותה באופן מעשי ביום יום הרציף שלהם. קורסים אלו מתייחסים פעמים רבות לשמירה על כשרות כחלק מפיתוח קריירה של משגיח כשרות או כחלק מהעשרה של העובד העיקרי במטבח הבית. במקביל אלו יכולים להיות קורסי כתיבת סת"ם המיועדים לאנשים המבקשים להתמחות בכתיבת ספרי תורה לפרנסתם.
ההבדל העיקרי בין קורסים תיאורטיים ופילוסופיים במסגרת לימודי יהדות וכשרות לבין קורסים מעשיים השייכים לאותה קטגוריה טמון בכך שבעוד לימודי יהדות וכשרות למטרות חינוכיות או תיאולוגיות אין להן לרוב השלכה מעשית או ישירה על הלומדים, לימודי יהדות וכשרות המקנים כלים מעשיים מכוונים ליישום החומר הנלמד באופן מיידי בכל תחומי החיים בכלל ובתחום הספציפי הנלמד בפרט.
להמשך קריאה: