נושא הסביבה נהיה אחד ממוקדי השיח, הפעילות והמחקר המרכזיים במאה ה-21, כאשר הפעילות הכלכלית, החברתית והפוליטית האנושית גרמה תוצאות בעלות משמעויות כלכליות וחברתיות שלא ניתן היה לחזות מראש, ושהחברה מתקשה להתמודד איתן. חלק ניכר מהבעיות הסביבתיות ופתרונותיהן קשור בהתנהגות הפרטים בחברה ובקהילה, אותם לא ניתן לכוון פוליטית, ונדרש תהליך ארוך של חינוך לקיימות ולהתנהלות סביבתית נכונה, משימה אשר מערכות החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות נדרשות בה. בהתאמה לכך חלה התפתחות משמעותית בהטמעת תפיסת עולם סביבתית במערכות החינוך, בצבא, ובגופים ציבוריים, עסקיים, ממסדיים, ובמגזר השלישי. מוסדות אלו מעוניינים לקדם רעיונות ותהליכים סביבתיים לשיפור האוריינות הסביבתית של הקבילה והחברה. מטרת התוכנית לחינוך סביבה וקהילה היא הקניית ידע וכלים לקהילות חינוכיות להתמודדות עם הידע האינטרדיסיפלינארי להבנת מערכות סביבתיות מורכבות ויחסי הגומלין ביניהן לבין החברה והקהילה.
מקום הלימודיםאור יהודה
מתכונת הקורסארבעה סמסטרים, 54 נקודות זכות כולל לימודי ליבה, לימודי התמחות, סמינר ופרויקט
תנאי קבלהתעודת תואר ראשון בממוצע 80 ומעלה ממוסד מוכר. בוגרי מוסדות מחו"ל חייבים להציג בנוסף אישור מהלשכה להערכת תארים ודיפלומות מחו"ל ותרגום גליון ציונים מוחתם נוטריון. חסרי רקע בחינוך מיוחד, יידרשו גם לקורס השלמה בציון 70 לפחות. חסרי רקע אקדמי פורמאלי בחינוך, המעוניינים בהתמחות ניהול וארגון מערכות חינוך, תקשוב ולמידה וחינוך חברה ותרבות, יידרשו קורס השלמה "מבוא למדעי החינוך" בציון 70 לפחות. נרשמים להתמחות הגיל הרך יידרשו להציג תואר ראשון בגיל הרך וניסיון מקצועי. חסרי רקע אקדמי או ניסיון בתחום יידרשו להשלמה מתאימה במהלך הסמסטר הראשון.
נושאי הלימוד- סביבה אקולוגיה ומורכבות
- רב תרבותיות בישראל בעידן הגלובלי
- מחקר מתקדם בחינוך
- תקשוב ולמידה
- פסיכולוגיה התפתחותית של הילד
- קלימטולוגיה של איכות הסביבה
- חינוך סביבתי מהרעיון למעשה
- מדיניות החינוך
- תכנון וניהול משאבי מים
- מדעי החינוך במאה ה-21
- תכנון סביבתי קהילתי
- ניהול פסולת בר קיימא במדינה קטנה
- אחריות חברתית ותיאוריות חינוכיות
- פילוסופיה
- גיאוגרפיה
- אקלים
- כימיה
- אקולוגיה והעיר
- סביבה קוגניטיבית – הגישה האקולוגית