הבנת בעיות וקשיים בתחומי התנהגות, חברה ותקשורת, למידה, קשב וריכוז, תנועה ותחושה אצל ילדים ובוגרים בגישת NDFA. הקניית כלים לקידום כלל הלומדים במסגרות החינוכיות השונות, תוך מניעת היווצרות בעיות וקשיים בתחומים אלה באמצעות איתור מוקדם של ליקויים תפקודיים בסיסיים, חיזוק תפקודים אלה, ולקידומם של אלו שכבר ניכרים בהם הקשיים והליקויים השונים באמצעות התייחסות מטפחת לתפקודים ההתפתחותיים העומדים בבסיס הליקויים. המסלול שם דגש על היישומים של הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית במערכת החינוך. כולל סדנאות והתנסות-אישית בתחומים הנלמדים, סרטי הדגמה, וביקור במערכות חינוך המיישמות את הגישה במסגרת התוכנית לקידום כישורי למידה וההתנהגות.
מקום הלימודים
תל אביב.
מתכונת הקורס
שני סמסטרים, 224 שעות לימוד אקדמיות, בשני מסלולים:
יום לימודים מרוכז בשבוע במשך שנה או קורס ערב הנמשך שנה וחצי.
קהל היעד
גננות ומורים, מורים יועצים, מורים טיפוליים, מנהלי/ות בתי-ספר, אנשי חינוך מיוחד, אנשי חנ"ג, פסיכולוגים, עובדים סוציאלים וקלינאים בתחומי התפתחות ולהורים המעוניינים בהרחבת הידע האישי.
הסמכה
מוסד מוכר להעברת קורסים והשתלמויות ע"י משרד החינוך, התרבות והספורט. ההשתלמות לעו"ה מוכרת לגמולים עם ציון.
נושאי הלימוד
- התבוננות והבנה של תפקודי הלמידה וההתנהגות בהיבט הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית
- התפתחות התפקודים המהווים בסיס לכישורי הלמידה וההתנהגות בגן, בביה"ס ובבגרות
- תפקודים נוירו-התפתחותיים בבסיס דיסלקסיה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה, דיספרקסיה, היפוטוניה, בעיות קשב והיפראקטיביות, אוטיזם, PDD, ובעיות רגשיות
- אבחון וטיפול בליקויים, והתייחסויות יישומיות בכיתות גן וביה"ס, כלים לטיפול
- כיצד לקדם את כישורי הלמידה וההתנהגות של כלל הילדים בכיתה ובגן, גם אלו שאינם סובלים מליקויים
- יישומים מעשיים בתוך סדר היום הרגיל בגן ובכיתת ביה"ס