בשנים האחרונות הפכו המזכירות ל"מנהלות משרד" והשינוי אינו רק במינוח, המזכירות הפכו למנהלות לכל דבר ועניין, ולמוקד ידע משמעותי בארגון. מנהלות המשרד מחוייבות להיות רב-תחומיות ומיומנות בתחומים שבעבר לא נדרשו להן, והיום הינם חלק בלתי נפרד מתפקידן. דבר זה מחייב את מנהלות המשרד לעתיד לעבור הכשרה על מנת לשלוט בכלל המיומנויות הנדרשות מהן.
מקום הלימודים
עכו.
מתכונת הקורס
274 שעות אקדמיות, בין פעם לפעמיים בשבוע אחה"צ, בכפוף לתוכנית הלימודים.
תנאי קבלה
12 שנות לימוד, ראיון קבלה, בחינת מיון.
הסמכה
תעודת גמר ניהול מערכות משרדיות - משרד התעשייה המסחר והתעסוקה (תמ"ת). תעודת מקצוע - מזכירות סוג 1 משרד התעשייה המסחר והתעסוקה (תמ"ת).
נושאי הלימוד
- מנהל - מושגי יסוד: ארגונים בישראל והמבנה הארגוני
- ניהול מערכות משרדיות: עבודה משרדית, תהליכי תקשורת, אמצעי תקשורת מודרניים
- תכתובת מנהלתית: ניסוח מכתבים מסוגים שונים
- מיומנויות מחשב: יישומי מחשב כגון: עיבוד תמלילים, גיליון אלקטרוני, מבוא לאינטרנט
- יסודות בחשבונאות: מבוא להנהלת חשבונות בארגון
- אנגלית עסקית: תרגול והיכרות עם מושגי יסוד באנגלית לשימוש בעבודה המשרדית
- שיפור מיומנויות עבודת המזכירה
- יחסי ציבור וקבלת קהל
- טיפול בלקוחות ואיכות השירות
- ניהול זמן
- ניהול תקשורת במשרד ותקשורת בינאישית
- התמודדות עם מצבי לחץ ושחיקה