הכשרת מנהלים ומנהלים פוטנציאלים לתפקידי ניהול מתקדמים, העמקת כלי הניהול היישומיים. תוכנית אינטגרטיבית המעניקה ידע והבנה בעולמות תוכן מרכזיים בתחומי הניהול. המסלול מקנה ידע יישומי רחב בתחום הניהול העסקי בשוק תחרותי. הניהול המודרני מחייב מיומנויות רב תחומיות וכישורי ניהול מורכבים, בצד פיתוח כישורי מנהיגות. בקורסים משולבות הרצאות פרונטאליות, סדנאות קבוצתיות, ניתוח אירועים וסימולציות.
מקום הלימודים
עכו
מתכונת הקורס
200 ש"ל, 50 שעות פרקטיקום, והכנה להגשת פרויקט גמר. בין פעם לפעמיים בשבוע בשעות 17:00-21:15. מנהל התוכנית: ד"ר דוד בנטולילה
קהל היעד
מנהלים מנוסים שאינם בעלי השכלה פורמאלית במנהל עסקים ומעוניינים בעדכון הידע והכלים בתחומי הניהול העסקי. מנהלים המעוניינים לעסוק בתפקידי ניהול בארגונים ציבוריים ופרטיים, לעובדים המיועדים לקידום בארגון בו הם עובדים. בעלי עסק שמעוניינים לקדם ולהרחיב את ארגונם למעוניינים לרכוש כלים יישומיים להשתלב בתפקידי ניהול.
תנאי קבלה
ראיון קבלה
הסמכה
תעודת סיום של המכללה האקדמית גליל מערבי, היחידה ללימודי חוץ וללימודי המשך
נושאי הלימוד
- מבוא לכלכלה וכלכלת ישראל, חשבונאות, תמחור וניתוח דו"חות פיננסיים, מימון, ניהול סיכונים, שוק ההון, בניית תקציב
- יסודות הניהול: תיאוריות ניהוליות, סגנונות ניהול ומנהיגות, ניהול משברים בארגון
- קבלת החלטות בתנאי אי־ודאות, ניהול משא ומתן מתיאוריה ליישום, פרזנטציה והצגה אפקטיבית
- מיומנויות בתקשורת בין-אישית, אסרטיביות ככלי ניהולי, ניהול זמן, תדמית ושיווק עצמי
- תכנון אסטרטגי: אסטרטגיה עסקית תחרותית, אסטרטגיה שיווקית תחרותית, ניהול שינויים
- אסטרטגיים בארגון, מחקרי שוק ומודיעים עסקי
- משאבי אנוש וניהול עובדים: עבודת צוות, פתרון קונפליקטים, הנעת עובדים ופיתוח מוטיבציה, תהליכי הערכה בארגון ושיחת משוב
- יזמות עסקית: יזמות, הקמת העסק הקטן, פיתוח עסקי, קידום העסק
- שיווק פרסום ואומנות מכירות: מושגי יסוד בשיווק תחרותי, תמהיל השיווק, מדיניות מוצרים
- מותגים, שירותים, מחירים והפצה, שיווק מבוסס מיקום, ניהול ספקים, התנהגות צרכנים, מדיניות פרסום, קידום מכירות ויחסי ציבור
- ניהול מוכרים ומכירות, ניהול יחסים ושימור לקוחות
- היבטים אתיים ומשפטיים: מבוא למשפט, דיני חוזים, דיני עסקים, דיני עבודה, דיני חברות וביטוח