בעידן ללא חסמי מרחק וזמן הופך העולם לשוק אחד משותף וגלובלי. זוהי סביבת פעילות לוהטת ובלתי צפויה, המציבה הזדמנויות עסקיות, חברתיות ותרבותיות. במרכזה ניצב המידע כמשאב עיקרי לחברות עסקיות, ארגונים ומדינות. קצב התחדשות של המידע והיקפו העצום מחייבים ניהול מוצלח של המידע להשגת ההצלחה המבוקשת. למידען תפקיד חיוני בהשגת יתרון תחרותי באמצעות איתור מידע רלוונטי ברשת ומחוץ לה, בדיקת מהימנותו ועריכתו. עליו להיוועץ במומחים ובעמיתים בארגון, באקדמיה ובמסגרות מסחריות. מרכז קורס זה כולל התנסות ורכישת כלי עבודה החיוניים לאיתור, ארגון, אחזור, יצירה, ניהול, הפצה ומכירת דו"חות ומוצרי מידע לצרכי לקוחות עסקיים ובחברות. הכשרה מקצועית לאקדמאים בעלי רקע מגוון לעבודה כמידענים בתעשיית המידע, חברות הייטק, מרכזי מידע, ספריות וארגונים ציבוריים, תוך היכרות עם הסוגיות המשפטיות והאתיות של שימוש במידע.
מקום הלימודיםתל אביב או קורס אינטרנטי.
מתכונת הקורס200 ש"ל כולל פרויקט גמר, עבודה עצמית בייעוץ מרצה בכיר. כולל השתתפות בשבוע המידע בישראל. מלווה אקדמי: ד"ר אמיר ברנע, מרצה ומומחה למידענות וניהול ידע ומלווה פרויקט מידענות אנליסטית
קהל היעדאקדמאים בעלי רקע מכל התחומים, השוקלים התמחות במדעי המידע בארגון או כעצמאים ולהרחבת הידע הקיים בתחום.
תנאי קבלהמיומנויות בעבודה במחשב, היכרות עם האינטרנט, ידע בשפה האנגלית וראיון אישי. הסמכהעד 6 נקודות זכות במדעי החברה להמשך לימודים לקראת תואר בוגר של האוניברסיטה הפתוחה
נושאי הלימוד- מפות סמנטיות, כלים ושיטות לחשיבה ולקבלת החלטות בתנאי אי-ודאות, תיעדוף מידע
- מידע אקדמי, עסקי, טכנולוגי, ממשלתי, מידע חזותי ויישום
web 2.0וה-
webהסמנטי
- מודיעין עסקי תחרותי – כלי לניתוח מידע, גיבוש תמונת מודיעין ומתודולוגיה
- ניהול מדיה חברתית – איחזור, יצירה וארגון של מידע ברשתות
- הפצה ודחיפה של מידע בארגון. הקמת מאגרי מידע, אתרי אינטרנט, בלוגים, וניוזלטרים
- מיצוב אישי – ניהול ידע אישי, סגנון עבודה, שיווק, ריאיון מסייע, "כרטיס ביקור"
- תכנון ואסטרטגיות חיפוש ואיתור מידע ברשת ומחוצה לה
- שימוש במאגרי מידע מסחריים ומקצועיים בתשלום
- מיומנויות וטכניקות מתקדמות לאחזור וארגון מידע, קטלוג ומיון
- דרכי הערכה של מקורות מידע ושקילת מהימנות ואמינות
- אפיון של מגוון התפקידים של המידען בארגונים ובחברות
- יצירת מוצרי מידע בעלי ערך מוסף וממוקד לקוח
- יישומיי מידענות בעסקים, במחקר ופיתוח, בהייטק, ברפואה ובעולם הקניין הרוחני
- תיעוד ושימור הידע הארגוני, ניהול ידע ותכנון כלים לשיתוף בידע
- מרכז מידע ארגוני, מיפוי לקוחות והזדמנויות, ושילובו במודיעין עסקי וניהול ידע
- שיווק מרכז המידע ושירותי המידע בארגון
- ניהול תהליכי משא ומתן עם לקוחות ותמחור מוצרי מידע
- סוגיות משפטיות ואתיות בעבודת המידען
- פעילות מקוונת ברשתות חברתיות
- מפגשי נטוורקינג "מידענים מקצועיים" בחברת טלדן מערכות מידע