חטיבת מערכות ספינה וימאות:
חטיבה זו מהווה את שער הכניסה שלך לעולם הימי ובה נלמד על סוגי כלי השייט השונים, מבנה ספינות, הכרת מערכות המנוע והחשמל ביאכטה תוך דגש על איתור תקלות ופתרונן בלב ים, מפרשנות, מטאורולוגיה חוקי הדרך בים, עגינה ועוגנים, עקרונות עבודת סיפון ועוד. החטיבה כוללת 14 מפגשים עיוניים בכיתה ומשולבות בה 4 הפלגות מעשיות כדלקמן:
1 הכרת הספינה ומערכותיה: מנוע, חשמל, ציר מדחף, משאבות, תמרוני מנוע וגישות שונות לרציף.
2 מפרשנות מעשית: הכרת המפרשים בספינה הרמתם והפלגה ברוחות השונות.
3 מפרשנות מעשית: סיבוב, מהפך, כיוון מפרשים, שמירה על קורס מצפן.
4 שייט במזג אויר קשה וצמצום מפרשים.
חטיבת הניווטים:
חטיבה מרתקת בה נכיר את יסודות הניווט הקלאסיים: עקרונות המפה הימית, ניווט בעזרת מצפן, מציאת מיקום מדויק בים, תכנון נתיב שייט בשילוב עם עזרי הניווט המודרניים: מפות אלקטרוניות, GPS, מכ"מ, מערכת התקשורת הימית, EPIRB ועוד.
החטיבה כוללת 14 מפגשים עיוניים בכיתה ומשולבת בה הפלגה של 6 שעות לנמל יפו בלילה (כי סקיפר טוב מפליג גם בלילה). הפלגה שהיא בהחלט גולת הכותרת של הקורס. בהפלגה נתמקד בתכנון נתיב שייט, הכנסת אתרים, הכרות עם שעוני הקוקפיט, הגה אוטומטי ומערכות הקשר.
חטיבת לימוד מעשי מסכמת:
שלב זה הוא השלב הרטוב של הקורס. בשלב זה מתפקד החניך כ’סקיפר’ של הספינה והוא זה שנדרש לפתור כל בעיה המתעוררת בזמן ההפלגה.
הקורס מתקיים בצוותים של ארבעה תלמידים ומדריך, המהווים צוות קבוע בכל מהלך הקורס. הקורס כולל 11 מפגשים מעשיים בני ארבע שעות כל אחד. במסגרת הקורס נלמד הפלגה ברוחות השונות, תמרוני מנוע, עגינה, גישה לאדם בים, ניווט מעשי, חוקי דרך ועוד.
המפגש ה- 12 יהיה יום הבחינה המעשית. ביום זה מגיע לבית הספר בוחן של משרד התחבורה ובוחן אתכם כקבוצה על היאכטה עליה למדתם.