התוכנית תכשיר בוגרים מומחים ברמת תואר שני למערכות החינוך בישראל. אנשי חינוך המוכשרים לתפקידי מנהיגות ולתפקידים בכירים. בוגרים שיוכלו לפעול במערכת חינוך מורכבת העוברת שינויים מבניים מהותיים בעקבות חוק החינוך המיוחד, חוק השילוב והרפורמות המתהוות בשדה. ההתמחות תתמקד בהקניית ידע מעמיק ומומחיות באוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים ומשפחותיהם כולל אוכלוסיות עם בעיות קומורבידיות. בהכשרת הבוגרים לתכנון התערבות ובניית רצף דינאמי ומגוון של שירותים ומערכי תמיכה המאפשרים שילוב, וכן תקנה כלים להנחיה והדרכה בתהליכים של קבלה ושילוב התלמיד בעל הצרכים המיוחדים במסגרות החינוך, הקהילה והמשפחה.
מקום הלימודיםאור יהודה
מתכונת הקורסארבעה סמסטרים רציפים, כולל סמסטר קיץ. הלימודים ייערכו בין השעות 08:30-18:30.
קהל היעדאנשי חינוך ונושאי תפקידים המבקשים להעשיר ולהעמיק את הידע בתחומי החינוך המיוחד על כל טווח אוכלוסיות התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים ורמות התפקוד המגוונות.
תנאי קבלהתעודת תואר ראשון בממוצע 80 ממוסד מוכר להשכלה גבוהה. בוגרי מוסדות מחו"ל חייבים להציג, בנוסף לאמור לעיל, אישור שקילות לתואר מהלשכה להערכת תארים ודיפלומות מחו"ל (משרד החינוך) ותרגום גליון ציונים חתום על ידי נוטריון.
הסמכהתואר שני בחינוך - התמחות בחינוך מיוחד
נושאי הלימוד- מוח, רגש והתנהגות
- היבטים חינוכיים, חברתיים ופסיכולוגיים
- גישות ומודלים לניהול ועיצוב התנהגות
- התאמת גישות ההוראה והטיפול למאפיינים התנהגותיים על רצף הלקויות
- דיסלקציה
- דיסקלקוליה – היבטים נוירו- קוגניטיביים בחשיבה מתמטית
- רכישת הקריאה והכתיבה באוכלוסיות טיפוסיות ולקויות – היבטים שפתיים
- הפנימי של ילדים עם לקויות למידה - היבטים קוגניטיביים, חברתיים, רגשיים ומשפחתיים
- לקויות מורכבות וגנטיקה של לקויות מורכבות - מבוא לאוטיזם ופיגור שכלי.
- התפתחות חברתית: היבטים רגשיים, חברתיים וקוגניטיביים של ילדים בספקטרום האוטיסטי
- ניצני אוריינות בקרב אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים
- התפתחות ההתקשרות במשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים - גישות לעבודה עם הורים