המזכירה מנהלת בפועל את המשרד, ולכן נדרשת לידע מקצועי ומיומנות רב תחומית. דרושה לה יכולת עבודה בצוות וכלים להפעלתו. היא האחראית על תפעול טכנולוגיות מודרניות, חולשת על קבלת מידע והפצתו. בעידן המודרני נדרשת מנהלת הלשכה לגלות מיומנות רבה בנושאים עסקיים, משפטיים וניהוליים באופן שיאפשר לה לשמש יד ימין יעילה ופרודוקטיבית הן למנכ"ל והן למערכת בה היא מתפקדת.
מקום הלימודיםסכנין, נתניה, חדרה, חיפה
מתכונת הקורס240 ש"ל, 60 מפגשים, מסלול ערב במשך שנה. ניתן להגיע לתרגל בכל יום בתיאום מראש, ניתן ללמוד את המסלול בערבית בסניף סחנין.
תנאי קבלהראיון קבלה, 12 שנ"ל, במקרה של 11 שנ"ל - ועדת קבלה
הסמכהתעודת גמר מטעם המכללה המשותפת על פי הנושא הנלמד
נושאי הלימוד- מבנה ארגוני, ניהול משרד, תקשורת, ניסוח מכתבים, יישומי מחשב, חשבונאות, אנגלית עסקית, טיפול בלקוחות, ניהול עסקי
- תורת המשפט, מערכת ומחלקות בתי המשפט, פתיחת הליכים, מסמכים משפטיים
- דיני עונשין – המשפט הפלילי, עסקאות מקרקעין, עיקול וצווים זמניים, נזיקין ופיצויים
- התמחות רפואית: מדעי הבריאות: אנטומיה, פיזיולוגיה וטוקסיקולוגיה, מחלות וניתוחים, מכונים ומעבדות, רישום ומינוחים
- חוק ואתיקה רפואית, רמת שירותי הבריאות ושיפור השרות
- המשרד הממוחשב: מערכת ההפעלה, ניהול וארגון תוכניות, סרגל המשימות, עזרה, ניהול קבצים ותיקיות, סל מחזור, לוח בקרה, קיצורי דרך
- וורד: מבנה המסך, יצירת המסמך ועריכתו
- אקסל: עריכת גיליון, הקשת נתונים, הוספת שורות, עמודות, העתקה והעברת נתונים, עיצוב גיליונות, נוסחאות פשוטות, גרפים ותרשימים
- אאוטלוק: ניהול יומן, משימות ופרויקטים, פנקס כתוב ודואר אלקטרוני
- אינטרנט: מבנה האינטרנט, דפדפן, כללי בטיחות לעבודה, מנועי חיפוש, הורדת קבצים, מסחר אינטרנטי, עבודה מהבית
- פאוארפוינט- מצגות והכנתן