הגישה הקוגניטיבית-התנהגותית מתבססת על מחקר ומיקוד מטרה בהפרעות מצב רוח כגון חרדה ודכאון. בשנים האחרונות נחשבת גישה זו כמובילה בארץ ובעולם המערבי כולו. בהתאמה, עולה וגוברת הדרישה למטפלי
CBTשישתלבו בקהילה ויעניקו מענה יעיל לטיפול בהפרעות רגש נפוצות. בוגרי המסלול יתמחו ויוסמכו לטפל בחרדה חברתית, לקראת בחינות, פוביות, התקפי פאניקה, דכאון וערך עצמי ירוד באמצעות פרוטוקולים ייעודיים של טיפול עצמי על פי גישת ה-
LICBT. הבוגרים יצטיידו בכלים יישומיים שנחקרו ופותחו במשך עשרות שנים לטובת יצירת שינוי אצל הלוקים בהן. בין השאר מתקיימת הכשרה במיומנויות הדרכה, פיתוח קשרים עם אנשי מקצוע, גיוס קהל היעד, כתיבת דו"חות טיפוליים ובניית תיק מטופל, מעקב אחרי התקדמות, טיפול בהתנגדויות, אמפתיה ובניית קשר טיפולי, יצירת תקשורת מילולית ובלתי מילולית, שימוש במשאבי מידע באינטרנט, שיפור יכולות ההדרכה, והגדרת גבולות הגזרה שבאחריות המטפל.
מקום הלימודיםנתניה, ירושלים.
מתכונת הקורסתכנית שנתית הכוללת, 300 שעות לימוד המורכבות מ- 200 שעות לימוד, הכוללות הדרכה פרטנית וקבוצתית ו- 100 שעות סטאז'. הלימודים מתקיימים בשני סמסטרים (כל יום לימודים, בן 6 שעות).
קהל היעדבעלי/ות תואר ראשון לפחות (עדיפות תינתן לבעל תואר בפסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, קרימינולוגיה, עבודה סוציאלית, קלינאי תקשורת, טיפול באומנויות, יעוץ חינוכי, רפואה ,תזונאים קליניים, חינוך בלתי פורמאלי, גרונטולוגיה, חינוך והוראה ) בנוסף לבעלי ניסיון מוכח בטיפול אלטרנטיבי, אימון(Coaching)
ניתוח התנהגות, טיפול באמצעות בעלי חיים, מטפלים בתנועה, עובדי בריאות הנפש, עובדים ומתנדבים בעמותות העוסקות בנושאים נפשיים (ער"ן, אנוש, נט"ל וכד').תנאי קבלהראיון אישי ומכתב המלצה.
הסמכהתעודת מטפל קוגניטיבי התנהגותי בעצימות נמוכה.
נושאי הלימוד- פסיכולוגיה קוגניטיבית התנהגותית
- פסיכופתולוגיה
- פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית
- אתיקה מקצועית ומוסר
- פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית מובנית פרוטוקול
- פרקטיקה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בעצימות נמוכה
- טיפול לילדים ונוער על פי גישת (
COOL KIDS (LICBT
- הדרכת הורים על פי גישת ה
LICBT
.
- כלים מתקדמים בחשיפות לחרדה
- מתקדמים לשינוי הרגלים
- טיפול
LICBT
לבני הגיל השלישי