אתר קורסים / חינוך והדרכה / קורסים בהוראה וחינוך / הכשרת מנחי מיינדפולנס וחמלה בשדה החינוכי תכנית דו-שנתית

הכשרת מנחי מיינדפולנס וחמלה בשדה החינוכי תכנית דו-שנתית

מעוניין להתקדם צעד אחד קדימה

לעבר השכלה מקצועית מעשירה?
פנה אלינו עוד היום לקבלת פרטים ונשמח
לסייע לך בקבלת החלטה!

על הקורס

סילבוס

מממ

תחוםהחינוך חברתי-רגשי (SEL ) מבוססות מיינדפולנס וחמלה, הוא תחום המתפתח במהירות בשנים האחרונות. המחקרים מראים כי פרקטיקות של מיינדפולנס וחמלה מגבירות מיומנויות קשב וריכוז של ילדים ומפחיתות את הלחץ והחרדה., כשבנוסף הן גם משפרות את האקלים בכיתות ומפחיתות שחיקה בקרב המורים. לאור זאת, יותר ויותר מוסדות חינוכיים בישראל ובעולם מכירים בצורך להכניס למערכת מנחים המיומנים בפרקטיקות אלה.

התכנית מבוססת על שילוב של מיינדפולנס וחמלה עם למידה חברתית -רגשית ופיתוח כישורים פרו-חברתיים, ורגישות. במסגרתהתכנית מקבלים הסטודנטים טכניקות לטיפוח מיומנויות אישיות ו כלים לסיוע לתלמידים בפיתוח מיומנויות במספר תחומים: מודעות עצמית, שליטה עצמית, מודעות חברתית, מיומנויות חברתיות וקבלת החלטות אחראית.

הקורס יוצר חיבור בין היבטים חווייתיים מבוססי תהליך אישי וקבוצתי להיבטים תאורטיים מתחוםהפסיכולוגיה, להיבטים של הנחיה בתוך השדה החינוכי. הקורס בשיתוף אוניברסיטת תל אביב, בית הספר לחינוך ע"ש קונסטנטינר, המרכז האקדמי לפיתוח אישי ומקצועי בחינוך ובחברה. ניהול אקדמי: מתי ליבליך.

מקום הלימודים
תל אביב.

מתכונת הקורס
224 שעות לימוד אקדמיות במשך שנתיים.

קהל יעד
הקורס מיועד לאנשי ולנשות חינוךהמעוניינים לרכוש ידע וכלים לשילוב מיינדפולנס וחמלה בחייהם האישיים ובעבודתם המקצועית.
 
תנאי קבלה

  • הכשרה חינוכית מוכרת ו\או ניסיון מקצועי מוכח בשדה החינוכי (סייעת, מטפלת,מורים מנהלים, גננות)
  • המלצה ממנהל\ת מקצועית.
הסמכה
  • תעודת מנחה למיינדפולנס וחמלהבשדה החינוכי מטעם המרכז לחינוך קשוב ואכפתי והמרכז האקדמי לפיתוח אישי ומקצועי בחינוך ובחברה, אוניברסיטת ת"א.
  • אישור לגמול השתלמות עם ציון לעובדי הוראה של משרד החינוך - מותנה באישור משרד החינוך. קיים אישור לתשפ"ב ונמצא כעת בתהליכי אישור לתשפ"ג .
  • השתתפות כספית של קרנות השתלמות לעובדי הוראה בשבתון המועסקים על ידי משרד החינוך, מותנה בהכרה ובאישור הקורס בקרן.

נושאי הלימוד
  • הרגלים מנטליים ועבודה עם האורחים
  • כיצד מטפחים ביסוס מיינדפולנס בגוף ובטון ריגשי: מוקדי הקשב וטכניקות
  • מטון ריגשי לרגשות ממש - טיפוח המוכנות לחוות וטכניקות מפגש עם רגשות
  • עבודה עם מחשבות בגישה מבוססת מיינדפולנס - אי היטמעות קוגניטיבית
  • תפקיד המנחה - היכולת להדהד את שלבי התהוות החוויה והטיפוח
  • תהליך קבוצתי מבוסס קשב והתמודדות עם אתגרים
  • התמקדות בתגובות המנחה לשיתופים
  • התמודדות עם התנגדויות מבוססת מיינדפולנס
  • השפעות התרגול על המוח ועל התמודדות עם שחיקה
  • הבסיס הניורו-פיזיולוגי להבנת השימוש בגישות מבוססות מיינדפולנס וחמלה
  • תיאוריית ההיקשרות והשפעתה על קשב וחמלה
  • שלושת אופני החמלה והדרכים להתמודד עם חסמי החמלה
  • כיצד להתמודד עם ביקורת עצמית ובונה ולטפח חמלה עצמית
  • כלים לאימון המיינד להיות חמלתי
  • טיפוח קשב ויכולות חברתיות רגשיות בבתי ספר
  • רתימת מוסדות חינוכיים להטמעת התכנית
  • עקרונות להנחיית קבוצות בגישת המיינדפולנס והחמלה
  • עקרונות להנחיית מורים בהקניה ותרגול עם ילדים
  • עקרונות להנחיית ילדים בתרגילי מיינדפולנס וחמלה
  • משחקיות, תנועה וסיפור סיפורים ככלים להנחיית ילדים
  • הערכה להנחיית תלמידים
  • הנחיית שיתופים ועידוד תרגול עצמי
  • התמודדות עם התנגדויות בקרב ילדים
     
 
מממ
  • סניף תל-אביב

שנה א' – סמסטר א': מיינדפולנס בסיסי – תרגול אישי ועקרונות הנחייה למבוגרים
מרצה: מתי ליבליך
מפגש פתיחה פרונטלי - היכרות, תרגול והגדרות המיינדפולנס.
הרגלים מנטליים ועבודה עם האורחים.
כיצד מטפחים ביסוס מיינדפולנס בגוף ובטון ריגשי: מוקדי הקשב וטכניקות.
מטון ריגשי לרגשות ממש - טיפוח המוכנות לחוות וטכניקות מפגש עם רגשות.
עבודה עם מחשבות בגישה מבוססת מיינדפולנס - אי היטמעות קוגניטיבית.
עקרונות הנחית מיינדפולנס: תפקיד המנחה - היכולת להדהד את שלבי התהוות החוויה, טיפוח
תהליך קבוצתי מבוסס קשיבות, התמודדות עם אתגרים תרגולים.
עקרונות הנחית מיינדפולנס: התמקדות בתגובות המנחה לשיתופים והתמודדות מבוססת
מיינדפולנס עם התנגדויות.


 
שנה א' – סמסטר ב': חמלה עצמית - הגדרות, מנגנונים ומבוא ליישום בשדה החינוכי
מרצה: ד"ר רוני ברגר
הבסיס הניורו-פיזיולוגי להבנת השימוש בגישות מבוססות מיינדפולנס וחמלה.
תיאוריית ההיקשרות והשפעתה על קשיבות וחמלה.
שלושת אופני החמלה והדרכים להתמודד עם חסמי החמלה.
כיצד להתמודד עם ביקורת עצמית ובונה ולטפח חמלה עצמית.
כלים לאימון המיינד להיות חמלתי – איכויות מטיבות ומיומנויות לפתוח חמלה.
מבוא: טיפוח קשיבות ויכולות חברתיות רגשיות בבתי ספר.
רתימת מוסדות חינוכיים להטמעת התכנית הזמנה לנתינה.


שנה ב' – סמסטר א': הנחיית מיינדפולנס וחמלה למבוגרים בשדה החינוכי
מרצה: רביד בוגר
עקרונות להנחיית קבוצות בגישת המיינדפולנס והחמלה.
···המרכזאתר


  1. הזמנה לנתינה אכפתית - הערכה להנחיית מורים .
    עקרונות להנחיית מורים בהקניה ותרגול עם ילדים.
    מבוגרים ) דגשים להנחיית אוכלוסיות מגוונות )
     
שנה ב' – סמסטר ב': הנחיית מיינדפולנס וחמלה לילדים בשדה החינוכי
מרצים: ד"ר ריקרדו טרש ומוריה רוזנברג.
עקרונות להנחיית ילדים בתרגילי מיינדפולנס וחמלה.
משחקיות, תנועה וסיפור סיפורים ככלים להנחיית ילדים.
הזמנה לנתינה אכפתית – הערכה להנחיית תלמידים


  1. נתינה אכפתית לעצמי.
  2. קבלת נתינה אכפתית.
  3. נתינה אכפתית לאחר.

הנחיית שיתופים ועידוד תרגול עצמי.
התמודדות עם התנגדויות בקרב ילדים.
המרכיב הסודי להנחיית ילדים.
גנים, יסודי, נוער)דגשים להנחית קבוצות גיל שונותואוכלוסיות מגוונות)

Personal Service

אנחנו נעשה את כל העבודה בשבילך

עדיין מתלבטים? לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות

שלח פניה

מתעניין בלימודים?
הדרך הקלה לאיתור קורס

לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות:

אני מסכים/ה לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות
חזרו אלי
students

מעל עשור שצוות אתר קורסים פועל למתן שירותי ייעוץ לימודים, נשמח לעזור גם לך!