אתר קורסים / חינוך והדרכה / קורסים בהוראה וחינוך / מדריכות בכירות בחינוך המיוחד

מדריכות בכירות בחינוך המיוחד

מעוניין להתקדם צעד אחד קדימה

לעבר השכלה מקצועית מעשירה?
פנה אלינו עוד היום לקבלת פרטים ונשמח
לסייע לך בקבלת החלטה!

על הקורס

סילבוס

עעע

עבודת חינוך של בעלי צרכים מיוחדים והחינוך המיוחד, אינה עבודה רגילה אלא שליחות.  קורס זה ,מכשיר לעבודה עם ילדים מתבגרים ומבוגרים בחינוך המיוחד והצרכים המיוחדים כולל הדרכה טיפול שיקום וליווי של אוכלוסייה זו. הקורס מעניק כלים לעבודה עם אוכלוסיית החינוך המיוחד והצרכים המיוחדים, הורים, צוותי חינוך טיפול ושיקום והדרכה הן במסגרת פרטנית והן במסגרת קבוצתית.

אשכול חינוך מיוחד / עבודה עם צרכים מיוחדים מורכב מארבע חטיבות לבחירתך
ניתן לבחור בחטיבה א' , או בחטיבה א' 1 , או בחטיבה א' 2
או לבחור שתי חטיבות או שלוש חטיבות
 
לבחירתך חטיבה א': 3 תעודות במסלול
מדריך בכיר בחינוך התמחות:
1 חינוך מיוחד במיקוד להפרעות קשב ולקויות למידה
2 טיפול ואימון אינטגרטיבי במיקוד להפרעות קשב ולקויות למידה
3 הדרכת הורים לילדים בחינוך המיוחד במיקוד להפרעות קשב ולקויות למידה
אופן הלמידה – הקורס מורכב :
1 קורסים מקוונים מתוקשב בהיקף 250 ש"א הכוללים: הקלטות אודיו, מצגות
מאמרים וסרטונים לצפייה + 7 מפגשי תמיכה און ליין חובה
2  36 מפגשים פרונטליים
י מי הלימוד -יום א'
שעות לימוד- 16.45-20.45
משך הלימודים – כשנה ) לא כולל פגרות וחגים(
היקף חטיבה א' 800 ש"א
חטיבה א' 1
מדריך בכיר בחינוך התמחות:
1 עבודה עם צרכים מיוחדים
אופן הלמידה – הקורס מורכב :
1 קורסים מקוונים מתוקשב בהיקף 180 ש"א הכוללים:
הקלטות אודיו, מצגות מאמרים וסרטונים לצפייה
2  20 מפגשים פרונטליים
ימי הלימוד -יום א'
שעות לימוד- 12.30-16.30
משך הלימודים – 6 חודשים (לא כולל פגרות וחגים)
היקף חטיבה א' 1 – 043 ש"א
חטיבה א' 2 :
מדריך בכיר בחינוך התמחות :
1 אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת
20 מפגשים פרונטליים +קורסים מקוונים הכוללים הקלטות אודיו, מצגות מאמרים
וסרטונים לצפייה
ימי הלימוד -יום א'
שעות לימוד- 9.15-12.15
משך הלימודים – 6 חודשים (לא כולל פגרות וחגים)
היקף חטיבה א' 2 – 250 ש"א
חטיבה א'
חינוך מיוחד במיקוד ללקויות למידה והפרעות קשב
3 תעודות בחטיבה א'.
מדריך בכיר בחינוך התמחויות:
1 חינוך מיוחד במיקוד להפרעות קשב ולקויות למידה
2 טיפול ואימון אינטגרטיבי במיקוד ללקויות למידה והפרעות קשב
3 הדרכת הורים לילדים בחינוך המיוחד במיקוד להפרעות קשב ולקויות למידה
מטרת הקורס
  • רכישת כלים מקצועיים בתחום החינוך הטיפול והאימון בעבודה
  • עם ילדים ומבוגרים בחינוך המיוחד במיקוד להפרעות קשב ולקויות למידה
  • בעיות התנהגותיות קשיים חברתיים ורגשיים.
  • להכשיר מטפלים ומאמנים מקצועיים לעבודה עם ילדים ומבוגרים
  • בחינוך המיוחד במיקוד להפרעות קשב ולקויות למידה
  • להכשיר מנחים מקצועיים ביעוץ והדרכה להורים לילדי חינוך מיוחד
  • במיקוד להפרעות קשב ולקויות למידה לצוותי חינוך הוראה והדרכה
  • הידע הנרכש בקורס יאפשר
1 הכשרה לעבודה עם החינוך המיוחד במיקוד להפרעות קשב
ולקויות למידה ,קשיים חברתיים ורגשיים ובעיות התנהגותיות
2 טיפול ואימון ילדים נוער ומבוגרים בחינוך המיוחד, במיקוד להפרעות קשב
ולקויות למידה
3 הדרכה והנחיית: הורים לילדי החינוך המיוחד ,צוותי חינוך הוראה והדרכה
נושאי הלימוד
  • פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה של גיל ההתבגרות
  • השפה והחשיבה בגיל הרך, גישות פסיכולוגיות בהתפתחות השפה
  • מבוא לחינוך מיוחד ,החינוך המיוחד בראי היהדות, הכרות עם חוק החינוך
המיוחד ומסגרות קיימות
  • לקויות למידה וההפרעות קשב, סוגי טיפול ואבחונים
  • התפתחות טיפוסית ואנטומיה, זיהוי "נורות אדומות" להפרעות קשב ולקויות
  • למידה
  • סימנים מעוררי חשד בגיל הרך
  • בשלות ומוכנות לכיתה א'
  • התפתחות היכולת לשחק
  • לקות שפתית והקשר ללקויות למידה
  • אינטליגנציה רגשית וכישורים חברתיים
  • קשיים חברתיים רגשיים ,בעיות התנהגותיות ועיצוב התנהגותי
  • ויסות תחושתי
טיפול ואימון אינטגרטיבי
  • במיקוד להפרעות קשב ולקויות למידה
  • דרכי עבודה התערבות והתמודדות בעבודה עם ילדי קש"ר ולקויות למידה
  • אימון וטיפול בתחום לימודי , חברתי, משפחתי, תחושתי ופיננסי
  • יסודות הטיפול והאימון
  • סדנת העצמה ותקשורת
  • אינטייק מקיף ומעמיק לאבחון וזיהוי של בעיות
  •  פיענוח ציורים ככלי לאבחון של בעיות
  • אבחונים לקויות למידה, הפרעות קשב , כשורים חברתיים ,דימוי עצמי
חרדה חברתית וחרדת בחינות
זיהוי התדר ושפת המטופל אסטרטגיות הלמידה, סגנונות תקשורת
שפות האהבה, זיהוי חזקות מול קשיים, זיהוי אינטליגנציות מרובות
דפוסים להתנהלות עם קונפליקט, סגנונות בניהול קונפליקט
זהות האני העצמי
  • CBT טיפול קוגניטיבי התנהגותי
  • מודל CBCT טיפול ואימון קוגניטיבי התנהגותי
  • אבני היסוד בטיפול ואימון קוגניטיבי התנהגותי , אומנות התשאול
  • כישורי אימון וטיפול
  • מיומנויות של תקשורת בינאישית ורמות של הקשבה בטיפול ואימון
  • אימון למודעות – זיהוי גלגל החיים ערכים ועצמי עתידי
  • קביעת מטרות ותכניות למימוש ושלבים להתמודדות ולדבקות במטרה
  • זיהוי ואילוף ה"פרעושים"
  • אימון והקניית כישורים חברתיים לעבודה עם: ADHD הפרעות קשב ולקויות
למידה, ASD בתפקוד הגבוה
  • התגברות על אימפולסיביות שליטה עצמית וניהול כעס, פתרון בעיות
אימון למיומנויות חברתיות בהתמודדות עם מחשבות אוטומטיות שליליות
מיפוי ואבחון כישורים חברתיים ורגשיים ומיומנויות תקשורת בינאישית
מקרבת , התמודדות עם קונפליקטים וכישלון , התמודדות עם הקנטות
ובריונות ,התמודדות עם ניהול זמן מול דחיינות, אסטרטגיות למידה וזכירה
הקשבה והשתתפות בכיתה, ארגון והתארגנות תקשורת עם מורים וצוות
  • המשחק הטיפולי והאימוני בעבודה עם ילדי הקש"ר ולקויות הלמידה
  • חיזוק הדמוי העצמי, האמונה ביכולת ובמסוגלות עצמית
  • התשאול המוטיבציוני ושאלון המוטיבציה
  • הכרות עם עולם המיינדפולנס למיקוד קשב ,הרגעה וקבלה עצמית
  • מודל ה SEL למידה רגשית חברתית בשלוב מיינדפולנס
  • חינוך פיננסי במיקוד להפרעות קשב
  • חרדה חברתית וחרדת בחינות ,דרכי התערבות אימון וטיפול
הדרכה והנחיית הורים וצוותי חינוך
  • גישות פסיכולוגיות ותאוריות בהדרכת הורים
  • תפקודי הורים ומודלים בהדרכת הורים
  • העצמה ותקשורת
  • עבודה ותקשורת הורה וילד בתא המשפחתי
  • מיומנויות של תקשורת בינאישית אפקטיבית ומקרבת
  • תקשורת בין אחאים לילד בחינוך המיוחד
  • תקשורת בין ההורים – הורות זוגית
  • הורים לילדי הקש"ר ולקויות למידה סגנון ההורי
  • דרכי התמודדות וגיוס ההורים לתהליך
  • אימון מורים והורים לילדי הקש"ר ולקויות הלמידה
  • קשיים ודילמות מול מערכת החינוך
  • הורים מורים וצוות הטיפול והשיקום דילמות בעבודת צוות
  • מודלים בטיפול משפחתי ומערכתי
  •  הדרכת הורים יצירתית
חובות הקורס
  • חובת נוכחות 80% הגשת עבודות סיכום ומבחנים
  • עבודת פרויקט חינוך מיוחד
  • פרקטיקום- תרגול דרכי ההתערבות ודיווח בדוחות רפלקטיביים
  • טיפול ואימון פרטני ) 16 מפגשים ע"פ שיטת הטיפול והאימון האינטגרטיבי (
  • הדרכת הורים לילדים בחינוך המיוחד
הקורס יתקיים יום א' בין השעות 20.45-16.45 36 מפגשים+ קורסים
מתוקשבים
כל מפגש 6 ש"א היקף חטיבה א' 800 ש"א
חטיבה א/ 1
עבודה עם צרכים מיוחדים
מדריך בכיר בחינוך התמחות:
1 ( עבודה עם צרכים מיוחדים
נושאי לימוד חטיבה /א 1
 מבוא לחינוך מיוחד ועבודה עם צרכים מיוחדים, הכרות עם מגוון אוכלוסיית
הצרכים המיוחדים ומסגרות קיימות, חוק החינוך המיוחד והחינוך המיוחד
בראי היהדות.
 אנטומיה והתפתחות טיפוסית , זיהוי נורות אדומות ועיכובי התפתחות
 סימנים מעוררי חשד בגיל הרך
 עיכוב ואבחון התפתחותי
 לקויות מורכבות אוטיזם , מוגבלות שכלית, נכויות מוטוריות והתפתחותיות
 היבטים תנועתיים בעבודה עם צרכים מיוחדים
 ארגונומיה לצוות ועבודת צוות
 המשחק בעבודה עם צרכים מיוחדים
 שילוב אומנויות בעבודה עם צרכים מיוחדים
 הכרות עם אביזרי שיקום , ניידות ונגישות
 אוטיזם – הכרות עם שיטות ודרכי התערבות
 ויסות תחושתי
 לקויות שמיעה ולקויות ראייה
 מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית
 הפרעות קשב ולקויות למידה, לקות שפתית
 קשיים חברתיים ורגשיים ובעיות התנהגות
 פסיכופתולוגיה והפרעות נפשיות
 תכנית הכנה לחיים בעבודה עם צרכים מיוחדים ל"ב עקרונות והטמעת
התכנית החינוכית טיפולית שיקומית
משך הקורס- 02 מפגשים + קורסים מתוקשבים
יום א' בין השעות 16.30-12.30 היקף הקורס – 430 ש"א
חובות הקורס- בנוסף לחובת נוכחות 80% ולחובת הגשת עבודות סיכום
מבחנים
1 ( עבודת פרויקט בעבודה עם צרכים מיוחדים
2 ( פרקטיקום :
א. הדרכה פרטנית שקומית לאוכלוסיית הצרכים המיוחדים
ע"פ תכנית הל"ב )שני מקרים(
חטיבה א'/ 2
אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת
מדריך בכיר בחינוך התמחות:
1 . אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת
אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת
הכשרה מעשית להורים , אנשי חינוך מטפלים ומאמנים
וכל מי שמעוניין לעבוד בתחום
תכנית ההכשרה כוללת 5 ערוצים מרכזיים
1. טכניקות לשיפור תהליכי למידה ושפה
2 . מיומנויות בקריאה ,כתיבה , חשבון
3 . היבטים רגשיים בלקויות למידה והפרעות קשב
4 . זיהוי מוקדי הקושי ובניית תכנית למידה
5 . פרקטיקום ועבודה קבוצתית
מטרת הקורס :
 הקניית ידע תאורטי ומעשי להערכת יכולות התלמיד
תוך מתן כלים מעשיים ליצירת תכניות התערבות רלוונטית
 טכניקות לשיפור תהליכיה למידה ושפה
 מיומנויות בקריאה כתיבה וחשבון הכרות עם שלבי רכישת המיומנויות
השייכות ואת הדרכים לזהות ולהתמודד עם קשיים העולים הן בשלב
הרכישה והן בשלב השימוש וכן קשרי הגומלין בין המערכות השונות
ובתחומים המשפיעים על אופן הלמידה , קשב וריכוז, ניהול זמן ומיומנויות
חברתיות
 היבטים רגשיים בלקויות למידה
 זיהוי מוקדי קושי ובניית תכנית למידה
 פרקטיקום
נושאי הקורס
 הקניית ידע תיאורטי מחקרי ומושגי יסוד בנושא לקויות למידה
 ביסוס ידע מקצועי בנושא תהליכי רכישת קריאה, כתיבה ופעולות חשבון
 הבנת הקשר בין יכולות קריאה וכתיבה
 הקניית ידע תיאורטי בתהליכי למידה שפה שגיאות כתיב אבחון ומתן כלים
מעשיים להתערבות
 הכרת כלי מיפוי ראשוני לאיתור הקושי
אסטרטגיות להתמודדות עם קשיים בקריאה ,כתיבה , הבנת הנקרא, הבעה
בכתב ביחס לנורמות
 הבנת ההשפעה של קשיים בלמידה על חייו החברתיים והרגשיים של הילד
 הכרות עם סוגי אבחונים שונים ומתן כלים להבנה והתבוננות מקדמת
 הכרות עם תחומים המשפיעים על למידה: קשב וריכוז ,ניהול זמן
 אסטרטגיות למידה ומשחקים דידקטיים ושילוב בתכנית העבודה
כאסטרטגיות למידה
 לקות שפתית , מלקויות שפה ללקויות למידה, מוכנות ובשלות לכיתה א'
יום א' 20 מפגשים + קורסים מקוונים בין השעות 12.15-9.15
היקף חטיבה א' 2 – 250 ש"א
חובות הקורס
בנוסף לחובת הנוכחות 80% והגשת עבודת סיכום
 עבודת פרויקט
 פרקטיקום
 עבודה מעשית הכוללת
א. בניית מסקנות , מיפוי והעברתו לילד בשכבת גילו המתאימה
ב. בניית תכנית עבודה ע"ס מסקנות המיפוי
עבודה מעשית של כ 12 מפגשים עם הילד שעבר את המיפוי
 בניית 2 משחקים עוקפי קושי מבוסס על תהליך העבודה שנעשתה בשעורים
 עבודות ביניים
 סיכום ורפלקציה אודות התהליך והסקת מסקנות ותכנון אישי קדימה
"יוזמות עתיד" ת.ד 1116 צפת
נייד- 0547856375 טלפקס- 0772113486
 
  

 
מקום הלימודים
חיפה

מתכונת הקורס

קורסים מקוונים מתוקשב בהיקף 250 ש"א הכוללים: הקלטות אודיו, מצגות
מאמרים וסרטונים לצפייה + 7 מפגשי תמיכה און ליין חובה
36 מפגשים פרונטליים
ימי הלימוד -יום א'
שעות לימוד- 16.45-20.45
משך הלימודים – כשנה (לא כולל פגרות וחגים)
היקף חטיבה א' 800 ש"א

קהל היעד
המעוניינות לעבוד עם הורים ילדים מתבגרים ומבוגרים בחינוך המיוחד  ועם בעלי צרכים מיוחדים.
 
חובות הקורס

בנוסף לחובת הנוכחות 80% והגשת עבודת סיכום
  • עבודת פרויקט
  • פרקטיקום
  • עבודה מעשית הכוללת
א. בניית מסקנות , מיפוי והעברתו לילד בשכבת גילו המתאימה
ב. בניית תכנית עבודה ע"ס מסקנות המיפוי
עבודה מעשית של כ 12 מפגשים עם הילד שעבר את המיפוי
  • בניית 2 משחקים עוקפי קושי מבוסס על תהליך העבודה שנעשתה בשעורים
  • עבודות ביניים
  • סיכום ורפלקציה אודות התהליך והסקת מסקנות ותכנון אישי קדימה
 

הסמכה
תעודת חינוך מיוחד ועבודה עם צרכים מיוחדים
תעודת אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת.
תעודת מדריכי הורים לילדים בחינוך המיוחד והצרכים המיוחדים
תעודת הנחיית קבוצות להורים, ילדים ומבוגרים בחינוך המיוחד והצרכים המיוחדים.
 
נושאי הלימוד

  • פסיכולוגיה התפתחותית
  • אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת
  • השפה והחשיבה בגיל הרך
  • אנטומיה והתפתחות טיפוסית
  • מבוא לחינוך מיוחד
  • לקויות למידה וההפרעות קשב - סוגי טיפול ואבחונים
  • סמנים מעוררי חשד בגיל הרך ,
  • לקות שפתית והקשר ללקויות למידה
  • בשלות ומוכנות לכיתה א '
  • לקויות מורכבות: אוטיזם , מוגבלות שכלית , נכויות מוטוריות והתפתחותיות
  • היבטים תנועתיים בעבודה עם צרכים מיוחדים
  • הכרות עם אביזרי שיקום ניידות ונגישות
  • המשחק בעבודה עם ילדים בחינוך המיוחד ובצרכים מיוחדים
  • תכנית הכנה לחיים
  • קשיים חברתיים ובעיות התנהגותיות ועיצוב התנהגותי
  • אוטיזם הכרות עם שיטות טיפול ודרכי התערבות
  • ויסות תחושתי
  • תורת הגן הגן המיוחד כמסגרת חינוכית טיפולית שיקומית
  • פסיכופתולוגיה , הפרעות נפשיות
  • עזרה ראשונה
  • דרכי עבודה התערבות והתמודדות בעבודה עם ילדי קש " ר
  • תרפיות באומנויות בחינוך המיוחד והצרכים המיוחדים
  • הכרות עם סגנונות תקשורת
  • עבודה עם הורים
  • עבודה ותקשורת הורה וילד בתא המשפחתי
  • אחים לילד בחינוך מיוחד ובצרכים מיוחדים
  • תקשורת בין ההורים
  • דרכי התמודדות וגיוס ההורים לתהליך
  • קשיים ודילמות מול מערכת החינוך
  • הנחיית קבוצות

עעע
  • סניף חיפה - אזור הצפון עד המרכז

הסילבוס של מדריכות בכירות בחינוך המיוחד טרם עלה לאתר.
רוצים לקבל מידע עדכני לגבי הקורס הזה? פשוט מלאו את הפרטים ונחזור אליכם!

Personal Service

אנחנו נעשה את כל העבודה בשבילך

עדיין מתלבטים? לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות

שלח פניה

מתעניין בלימודים?
הדרך הקלה לאיתור קורס

לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות:

אני מסכים/ה לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות
חזרו אלי
students

מעל עשור שצוות אתר קורסים פועל למתן שירותי ייעוץ לימודים, נשמח לעזור גם לך!