נפח המידע שאנו מייצרים כיום הוא עצום, ותמיד משתנה דינמית. ידע מקצועי הפך לכלי עבודה קריטי לכל פעולה או החלטה נדרשת. תכלית ניהול הידע היא מיצוי מיטבי של המידע הנצבר בארגון ובסביבתו, לצורך קידום מטרותיו. האתגר המרכזי הוא להפוך את הניסיון והמידע שבידי אנשי המפתח בארגון, מידע סמוי, מפוזר, לא שיטתי ולא נגיש, למאורגן, גלוי וזמין. בכך הופך הידע מנכס אישי ופרטי לכזה המשמש את הארגון כולו. בקורס נרכשים תהליכי ניהול ידע פנים ארגוניים, תיאורטיים ומהשדה המקצועי, ארגונים מנהלי ידע, מוצרים וחברות, תוך תרגול מעשי של הנלמד, ניתוחי אירוע, וסימולציות. תרגיל מעשי ילווה אישית כל משתתף לאורך כל המסלול, במסגרת הארגונים בהם מועסקים הסטודנטים, או בארגונים אחרים בהם יש להם נגישות למידע ולבעלי תפקידים מרכזיים. מטרות הקורס הן היכרות עם עולם המושגים והתשתית התיאורטית של ניהול הידע, העמקת הבקיאות לקראת הובלה וביצוע מקצועי ומיומן של תהליכים ארגוניים בהתאם לת"י 25006.
מקום הלימודיםתל אביב או פנים-ארגוני אצל הלקוח.
מתכונת הקורסחמישה מפגשים בשעות 20:30-16:30.
קהל היעדאנשי איכות האחראים ליישום תקן האיכות ועובדים המבקשים לקדם תהליכי ניהול ידע בארגונים.הסמכהתעודה מטעם מכון התקנים הישראלי.
נושאי הלימוד- מבוא לניהול ידע
- סקירת פתרונות רוחבית
- ארגון תכנים ומסמכים
- בניית טקסונומיה מקצועית
- תקני ניהול והמסגרת המשותפת
- תקן ניהול הידע 30401
- התקן כמצפן לניהול ידע בכל ארגון
- בעלי תפקידים בניהול ידע
- הגשת מידע וידע: לכתוב מסמכים נכון
- חוויית משתמש ועקרונות
UX
- GAMIFICATION
ככלי עבודה
- ניהול והפקת לקחים
- יישום סעיף 7.1.6 בתקן האיכות בארגון
- ערוצי דיגיטל ככלי ליישום ניהול ידע
- שימור ידע פורשים/ מומחים
- אסטרטגיה לניהול ידע בארגון
- ניהול השינוי