חשב שכר הוא מי שאמון על ניהול ההיבטים החשבונאיים בארגון או חברה, ותפקידו המרכזי הוא להנפיק תלושי שכר לעובדים ולהגיש
חשב שכר החושב בגדול מאפשר שמירה על יחסי עובד מעביד תקינים, נעימים ומלאי אמון. הרעיון העומד מאחורי חשיבה זו היא כי עובדים
תלושי השכר שלנו מכילים מידע הדורש ידע בתחומים רבים, כגון דיני עבודה, חוקי הביטוח הלאומי, דיני מס הכנסה, ביטוח סוציאלי,
מקצוע חשבי השכר הינו מקצוע מבוקש ביותר אשר עד לשנת 2007 היה פרוץ, דבר אשר איפשר לכל אחד לעבוד בו, גם אם לא רכש השכלה מתאימה.